חדשות חוץמבזקים

מזכיר ההגנה אוסטין: צבא ארה"ב תקף מליציות של משמרות המהפכה בסוריה

מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד ג'יי אוסטין השלישי אישר כי כוחות של צבא ארה"ב ביצעו היום (שישי) תקיפות צבאיות במזרח סוריה נגד מליציות של משמרות המהפכה באירן בתגובה לתקיפת בסיסים אמריקניים בסוריה ועיראק.

בהודעתו אמר מזכיר ההגנה אוסטין כי: "בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארצות הברית ביצעו תקיפות הגנה עצמית כנגד שני מתקנים במזרח סוריה ששימשו את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן וקבוצות קשורות.

מכות הגנה עצמית מדויקות אלו הן תגובה לסדרה של התקפות מתמשכות ובעיקר לא מוצלחות נגד ארה"ב על ידי קבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן שהחלו ב-17 באוקטובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתוצאה מהתקפות אלו, נהרג אזרח אמריקני אחד וצוות של 21 האמריקנים ששהו במתקנים שהותקפו סבלו מפציעות קלות, אך כולם חזרו מאז לתפקיד.

לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מהבטיחות של חיילי צבא ארה"ב ומטרת התקיפה נועדה להבהיר שארצות הברית לא תסבול התקפות כאלה ותגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה.

ארה"ב אינה מחפשת סכסוך ואין לה כוונה או רצון לעסוק בפעולות איבה נוספות, אך ההתקפות הללו בגיבוי איראני נגד ארה"ב אינם מקובלים ויש לעצור אותם.

איראן רוצה להסתיר את ידה ולהכחיש את תפקידה בהתקפות הללו נגד כוחותינו. לא נאפשר להם. אם התקפות של שלוחי איראן נגד ארה"ב ימשכו לא נהסס לנקוט בצעדים הדרושים נוספים כדי להגן על עמנו וחיילנו.

ההתקפות שלנו נועדו אך ורק להגן על חיילי צבא ארה"ב וכוח האדם שלנו בעיראק ובסוריה. הם נפרדים ונבדלים מהסכסוך המתמשך בין ישראל לחמאס, ואינם מהווים שינוי בגישתנו לסכסוך ישראל-חמאס.

אנו ממשיכים להפציר בכל הגופים המדיניים והלא מדיניים שלא לנקוט בפעולה שתתדרדר לסכסוך אזורי רחב יותר.

נושאת מטוסים נימיץ - צבא ארצות הברית
צילום: PH2 Matthew J. Magee/Navy photo

Back to top button