מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: "כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית"

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי מסר לפני זמן קצר (שישי) הצהרה לתקשורת מהקרייה בתל אביב ועדכן על המשך הלחימה ביום ה-21 למלחמת “חרבות ברזל”.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי אמר: "בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות בעזה. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת-קרקע ותשתיות טרור, באופן משמעותי מאוד. בהמשך לפעילות ההתקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב.
‏צה"ל פועל באופן עוצמתי בכל הממדים על מנת להביא למימוש מטרות המלחמה".

דובר צה"ל הוסיף: "מוקדם יותר חשפנו לעולם את בית החולים שיפא. חשפנו את המרחב התת-קרקעי, חשפנו את ההפיכה של בית החולים לטובת פעילות טרור. ניצול ציני של חמאס חשפנו לעולם וכך נמשיך לעשות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תא"ל הגרי שב על בקשת צה"ל מתושבי עזה להתרחק מאזור ההפצצות, "אנחנו נמשיך לתקוף בעיר עזה וסביבתה וממשיכים לקרוא לתושבי העיר עזה וסביבתה, דרומית לנחל עזה מתקיימים תנאים בטוחים יותר".

דובר צה"ל התייחס גם לחזית הצפונית ואמר כי "מצפון, בוצע ירי משטח לבנון לעבר מוצבי צה"ל במרחב אביבים ומשגב עם, השבנו באש לעבר מקור הירי. אין נפגעים לכוחותינו".

"אנחנו ממשיכים במאמץ לאיתור וסיכול חוליות מחבלים כל הזמן", הדגיש תא"ל הגרי והוסיף, "מתחילת המלחמה צה"ל תקף וחיסל חוליות ירי רבות במרחב הגבול. כל מי שימשיך לסכן אותנו ויגיע לבצע ירי ישלם על כך בחייו. כוחות צה"ל במוכנות גבוהה בגבול הצפון ומקיימים הערכת מצב מתמשכת."

"אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות האזוריות, הבוקר כוחות חיל האוויר יירטו איום אווירי במרחב הים האדום. ישראל תעבוד יחד עם מצרים וארצות הברית ותהדק את ההגנה באזור מפני איומים בים האדום. אנחנו ערוכים בהגנה בכל הזירות, עוקבים ופועלים על מנת לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל", הבהיר דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי.

לאזרחי ישראל אמר: "בעורף אני קורא לכם להקפיד לשמור על ההנחיות של פיקוד העורך הן מצילות חיים. תמשיכו לעשות את זה. האויב יורה טילים תמשיכו להקשיב להנחיות, להיכנס למרחבים מוגנים – זה מציל חיים."

"לאחרונה, קיבלנו פניות של אזרחים רבים על עיכובים רבים במתן ההתרעות באפליקציה של פיקוד העורף. אנחנו פועלים כעת לתקן ולשפר את האפליקציה. אני להזכיר לציבור שהאפליקציה היא כלי אחד בסל הכלים שלנו לעדכון בזמן אמת על התרעות, לצד צופרים, אזעקות, וטלגרם של פיקוד העורף. תשתמשו בכל הכלים כל הזמן." הבהיר.

בעניין חללי צה"ל והחטופים אמר תא"ל הגרי: "עד כה, מסרנו הודעה למשפחותיהם של 310 חללי צה"ל ו-229 חטופים. בשעה זו, ליבנו עם החטופים. ליבנו איתם ביתר שאת בערב שבת זה. אנו מחויבים למשימה הלאומית להשיב את החטופים כולם. אנחנו בסיכומו של השבוע השלישי למלחמה. מאות אלפי חיילי צה"ל אנשי מילואים וכוחות הביטחון פרוסים לאורך כל הגבולות של מדינת ישראל בים באוויר ביבשה ובסייבר – על מנת להגן על המדינה."

צפו בהצהרת דובר צה"ל, תא”ל דניאל הגרי

https://www.youtube.com/live/t1RMB1AzUnc?si=A4a4Hd-viUuSlBZH&t=690

Back to top button