העולם הערבימבזקים

אל-מיאדין: "ההסלמה הגיעה לאחר הסכם הפסקת אש שהיה קרוב להשגה"

רשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה דיווחה הלילה (שבת) כי "ההסלמה הישראלית הגיעה לאחר שהסכם הפסקת האש שכלל את שחרור כל הילדים והנשים שנחטפו על ידי חמאס ביום הראשון למלחמה, היה קרוב להשגה. על פי אותו הסכם לכאורה, חמאס היה אמור לשחרר גם את כל החטופים הזרים שאינם בצבא הישראלי".

יש לציין כי אין אישור ממקור ישראלי וייתכן מאוד שמדובר בלוחמה פסיכולוגית של חמאס.

בגדודי אל-קאסם, הזרוע צבאית של חמאס דיווחו הלילה כי "התעמתו עם פלישה קרקעית ישראלית באזור בית חאנון וממזרח לבורייג". כתב ל-מיאדין דיווח כי כרגע מתרחשים עימותים אלימים מזרחית למחנה ג'בליה, בצפון רצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהיג תנועת חמאס, אוסאמה חמדאן איים על ישראל ואמר כי "התמונה שהעולם יראה מחר היא תמונת התבוסה שתנחיל ההתנגדות לכוחות הכיבוש הישראליים, זאת בנוסף לניצחון לאחר התבוסה ב-7 באוקטובר.”

עוד הוסיף כי "לא יתקיים משא ומתן לגבי אסירי הכיבוש לפני תום התוקפנות נגדנו. אם הממשל האמריקני לא יפסיק לתמוך באויב פוליטית, כלכלית וצבאית הוא יחשב שותף בשפיכת כל טיפת דם בפלסטין."

עלי אבו שאהין, חבר הלשכה המדינית של תנועת הג'יהאד האיסלאמי אמר בריאיון לאל -מיאדין כי כל המטרות שעליהן הכריז האויב אינן ניתנות להשגה. "ההתנגדות עוסקת בעימות חזק עם האויב הישראלי, וניתוק החשמל והאינטרנט הוא ניסיון להחליש את החזית הפנימית של עזה."

החזית העממית לשחרור פלסטין ציינה כי "ניתוק התקשורת והאינטרנט הוא ניסיון של האויב להשתיק את קולה של עזה ולחסום תמונות של פשעיה ותבוסותיה."

חבר הלשכה המדינית של תנועת הג'יהאד, איהסאן עטאיה, אמר הלילה כי "ההתנגדות נחושה שהחטופים הישראליים יוחלפו לכל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא של האויב." לדבריו, "ניסיונות החדירה הקרקעית לא ייפסקו והקרב שלנו יהיה ארוך כל עוד העולם לא יכול להפעיל לחץ על האויב להפסיק את ההרג נגד אזרחים. אם עמי האזור יפעלו, הם יכולים להשפיע על השליטים התומכים בישות האויב. ההחלטות של עצרת האומות (האו"ם) אינן מחייבות. אם לא יהיה לחץ על אמריקה, אין טעם לקרוא להפוגה הומניטרית בעזה.

במשך כל הלילה צה"ל תוקף בעוצמה ברחבי רצועת עזה. עיתונאים זרים דיווח כי מאז תחילת המלחמה לא חווה תקיפות כל עוצמתיות. על פי דיווחים המגיעים כעת מעזה, "בשעה זו מטוסי קרב תוקפים בית מגורים ממערב לדיר אל-בלח".

בערוץ הטלגרם של אתר "עזה עכשיו" נכתב: "כבר יותר מ-8 שעות של הפצצות אלימות ובלתי פוסקות בעזה. אין נתונים על ההרוגים בגלל הפסקת האינטרנט והתקשורת וחוסר יכולת האמבולנסים להגיע לאתרים שהופצצו".

לוחם צה"ל לילה - ירי - תצפית
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button