מבזקיםצבא וביטחון

נציג משפחות החטופים נפגש עם נשיא פולין: "אירופה צריכה להתעורר"

אתמול (שבת) נפגש יובל דנציג, בנו של אלכס דנציג (75) שנחטף לעזה ב-7/10 עם נשיא פולין אנדז׳יי דודה. אלכס הוא יליד פולין, מחלוצי הקמת משלחות הנוער לפולין, היסטוריון וחוקר יחסי ישראל-פולין, בן לניצולי שואה. בפגישה השתתף גם שגריר ישראל לפולין ד״ר יעקב ליבנה.

נשא פולין - יובל דנציג - שגריר ישראל בפולין
צילום: שגרירות ישראל בפולין

יובל הגיע לפולין אחרי שהשתתף במשלחת הסברה מטעם משרדי התפוצות והחוץ ברומא, שם נפגש, יחד עם בני משפחות נוספים שקרוביהם נרצחו או נחטפו ב-7/10, עם נשיא איטליה, ראשת הממשלה, שרים וראש הסנאט האיטלקי כמו גם ארגוני סיוע בינלאומיים. מרומא המשיך דנציג לפולין לפגישה עם הנשיא ולהשתתף במיצג למען שחרור החטופים שהתקיים באנדרטת השואה בוורשה (רפפורט) בה הופרחו 229 בלונים בכחול לבן, תחת הקריאה לשחרר מיד את כל החטופים.

יובל דנציג אמר לנשיא פולין דודה כי הוא מעריך מאוד את המעורבות האישית שלו: ״אבי ראה בפולין בית שני ופעל רבות לקירוב בין ישראל ופולין. ריגש אותי שמאות פולנים יצרו קשר עם המשפחה כדי להביע תמיכה והזדהות מאז שבעה באוקטובר״. עוד אמר יובל כי הוא מקווה שהעולם יבין את המצב הבלתי אפשרי שזקנים חולים, כמו אביו, וילדים הם לא שבויים: ״חמאס הוא פושע מלחמה. זה בלתי נתפש שילדים בני 9 חודשים יהוו קלף למיקוח. כמו שהעולם התגייס לטפל בדעאש, מצופה ממנה לפעול גם עכשיו – אירופה צריכה להתעורר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלכס היה בקשר עם יובל בנו עד השעה 08:15 ביום שבת, ובשיחתם אמר לבנו שהוא שומע רעשים של פיצוצים ויריות, ונראה שחדרו מחבלים. מהשעה 09:00 הטלפון של אלכס כבר לא היה זמין, וממידע שהעביר השב״כ למשפחה בתחילת השבוע, על פי איכון הטלפון של אלכס נראה כי בשעה 10:30 הוא כבר היה ברצועת עזה. בשעה 18:00 באותו יום שבת, צה״ל הגיע לביתו של אלכס, כאשר הבית היה ריק מאדם ונראה שלא היו בו סימני חבלה. אלכס, בן 75, חולה לב וצריך לקחת תרופות חיוניות על בסיס יומי.

שגריר ישראל בפולין ד״ר יעקב ליבנה הודה לנשיא פולין על הנכונות שלו לעזור בשחרור החטופים ואמר כי מדינת ישראל תעשה הכל בסיוע ידידינו בעולם כדי להחזיר את כולם הביתה.

Back to top button