לבנוןמבזקים

חבר הפרלמנט הלבנוני: "ישראל יכולה להרוס את לבנון ולהחריב אותה עד עפר"

מלחמת חרבות ברזל ביומה ה-23, נמשכת ביתר בלחימה בחמאס ברצועת עזה וצה"ל מרחיב את פעולתו הקרקעית על מנת להשיג את היעדים שנקבעו לדרג הצבאי. בצפון נראה כי חיזבאללה הסלים את המצב לאחר התרחבות הפעולה הקרקעית של צה"ל בעזה ולא מן הנמנע שנראה, ככל שיחלפו הימים והפעולה תתרחב עוד יותר, את המשך ההסלמה בגבול הצפון.

חיזבאללה ששם עצמו, בהכוונה איראנית כמובן, כמגן הפלסטינים בעזה נמצא בצומת דרכים קשה כשמנגד יש מי שקוראים לו לפתוח במערכה צבאית רחבה נגד ישראל, ומנגד תושבי לבנון ובראשם חברי הפרלמנט שמתנגדים לכך מחשש שמצבה של לבנון יפגע באופן קשה עוד יותר ממה שהיא נמצאת כיום, דבר שעלול להוביל אותה לקריסה למוחלטת.

אחד מחברי הפרלמנט הבכירים הוא קמיל שאמון, יו"ר המפלגה הלאומית-הליברלית שהתייחס לירי הרקטות לעבר ישראל מדרום לבנון ואמר: "הסכם קהיר נפל ובוטל. המשמעות היא שלפלגים הפלסטיניים אין את הזכות להשתמש בלבנון כבסיס לתקיפה כנגד ישראל שמעבר לגבול. זאת במיוחד לא על ידי הכוחות המזוינים והפלגים הנלחמים בדרום לבנון שפועלים תחת ההנהגה האיראנית, וזה מאוד ברור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שאמון הבהיר כי על לבנון לשמור ולדבוק בהחלטה הבינלאומית מס' 1701 (החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לאחר הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה) זאת מכיוון שלדבריו לבנון איננה יכולה להיכנס למלחמה עם ישראל, "היא לא יכולה לשאת את זה", הדגיש שאמון והוסיף, "אני לא רואה שום זכות של הפלסטינים להתערב בכל פעולה שפוגעת בלבנון. יש לגנות את הפעולות הצבאיות נגד ישראל מדרום לבנון".

בנוגע למשא ומתן בין ישראל לעזה אמר: "באשר למשא ומתן, עדיין מוקדם להגיע אליו, שכן הם היו אמורים להתרחש לפני כל ההסלמה הזו. "פתרון שתי המדינות" הוא הפתרון הנכון, אבל זה לא יקרה לפני שישראל תסיים עם חמאס וזה אומר שאנחנו עומדים בפני מלחמה גדולה בעזה".

שאמון קרא לעם הלבנוני לא לקח חלק במלחמה שבין ישראל לרצועת עזה ואמר: "אני קורא לעם הלבנוני להיות סבלני ולדבוק באינטרס הלבנוני בשלב זה. אסור שהנושא הפלסטיני יגרום למחלוקות פנימיות חדשות ולפיצול דעת הקהל הלבנוני. אנחנו צריכים לדאוג בראש ובראשונה ללבנון ולא נוכל לקבל עוד קורבנות יותר ממה שהקרבנו עד כה למען העניין הפלסטיני שגרם להרס בלבנון בשנת 1975, מה שעלול להוביל אותנו לבעיות חדשות היום. יש לדרוש שלבנון תקבל הגנה בידי צבא לבנון בלבד".

נדגיש כי לא מדובר בהתבטאות ראשונה של קמיל שאמון כנגד חיזבאללה והפלגים הפועלים תחת ההנהגה האיראנית. לפני מספר חודשים בודדים בלבד, כפי שנחשף בראיון שפרסם "ממרי – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון", שאמון דרש לפרק את חיזבאללה מנשקו.

בראיון שהעניק בערוץ הטלוויזיה המקומי OTV בחודש מאי האחרון אמר שאמון: "אנחנו לא רוצים יותר שיהיו לנו אויבים. מספיק. אנחנו עם שוחר שלום. אנחנו עם של סוחרים, אנחנו עם של בנאים, יוצרים, אמנים. הלבנונים הצליחו בכל מקום… אנחנו רוצים לאסוף את הנשק מכולם, שהנשק יהיה רק בידי הצבא והמדינה. בכך אנחנו נפתור חלק גדול מהבעיה".

שאמון הוסיף ואמר כי "אם חיזבאללה ימסור את נשקו לבנון תהפוך למדינה ניטראלית – לחלוטין. איננו רוצים להילחם באף אחד. אף אחד לא ילחם בנו. זה לא יעניין אף אחד. להיפך כולם מעוניינים להגיע לכאן ולהוציא כסף."

הוא התייחס ל"איום" הישראלי ואמר: "ישראל קיימת והיא מדינה מוכרת בקהילה הבינלאומי. לישראל יש נשק וטכנולוגיה, שאנחנו הערבים לא חולמים שיהיו לנו אפילו בעוד מאה שנה. ישראל היא שכנה מאוד מסוכנת, והיא יכולה להרוס את לבנון ולהחריב אותה עד עפר. כיום אין לנו אינטרס להילחם במדינה בעלת עוצמה כזאת, כי אנחנו אלה שישלמו את המחיר."

יש לציין כי מעודד לראות שיש בלבנון גם מי שמשמיע "קול שפוי" וללא ספק אם לבנון תפרק את חיזבאללה מנשקו ותנקה משטחה את כל הגרורות של איראן, היא תוכל להתחיל להשתקם ולפרוח. עד אז באמת שהדרך לקריסתה המוחלטת קרובה יותר מתמיד.

צפו בראיון המלא של קמיל שאמון, יו"ר המפלגה הלאומית-הליברלית

תרגום ועריכה: ממרי – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון

Back to top button