מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: "אסור לנו להתעורר למטח על חיפה וכוח רדואן רץ על הגדרות שלנו"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה להמשך המלחמה "חרבות ברזל" ונתן גיבוי מלא לחיילי צה"ל שנלחמים כעת ברצועת עזה. "ראשית, אני רוצה להגיד לחיילי צה״ל שכרגע נלחמים ברצועת עזה: יש לכם גיבוי מלא מכל עם ישראל. תשלימו את המשימה ותחזרו הביתה בשלום."

"אני רוצה להתייחס קודם כל למה שקורה בגבול הצפון ולהזהיר מאותה קונספציה שגויה, שלצערי גם היום ממשיכים לפעול על פיה, בעיקר בגבול הצפון." הזהיר ליברמן והוסיף, "אני שומע מכל עבר, שבגבול הצפון נסראללה מנסה להציק לנו מתוך הזדהות עם חמאס ובעקבות הלחימה בדרום, ושאין לו כוונה להיכנס למלחמה. אני מסתייג מהאמירות האלו. מי שמתמקד בפגיעה בתצפיות ובמוצבים של צה"ל, מוכיח שהוא לא מסתפק רק בתפקיד "המטרידן", אלא שיש לו כוונות התקפיות. אנחנו רואים את אותן רקטות ופצצות מרגמה שמגיעות עד למוצבים שלנו ולערי הצפון."

ליברמן מדגיש כי "אסור לנו להתעורר כשמטח כבד של טילים עף לכיוון חיפה ות״א ואנחנו מסתכלים למעלה, כשבמקביל כוח רדואן רץ על הגדרות שלנו. אני רוצה להגיד לקבינט המלחמה, שאסור לנו לסיים את המלחמה בלי שאנחנו מעיפים את החיזבאללה מעבר לליטני. זה פשוט לא יכול להיות. אף אחד לא יחזור לאותם ישובים צמודי גדר אם אנחנו לא נעיף משם את חיזבאללה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"סיירתי בשבוע האחרון לאורך גבול הצפון ושמעתי את התושבים. אחרי כל מה שראינו וחווינו בדרום, אף אחד לא יחזור לצפון ולכן התפקיד שלנו הוא לדאוג לכך שיחזרו. יש לנו קייס חזק, החלטה 1701 שאושרה במועצת הביטחון פה אחד על ידי כל המעצמות. בהתאם לאותה החלטה כל המחבלים של חיזבאללה חייבים להיות מעבר לגדר. הבעיה היא שכשאתה כל הזמן מדבר במונחים של "הכלה", ברגע שאתה מכיל אפילו מחבל אחד בליטני בסוף אתה מקבל עשרות מחבלים לאורך הגדר." אמר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו.

"יש לי גם הרבה שאלות לגבי המהלך ששמענו שרצה להוביל שר הביטחון לאחרונה, ומשום מה בני גנץ ושני המשקיפים התנגדנו. זאת שוב שגיאה חמורה וחלק מאותה גישה תבוסתנית. לגבי המסמך שפורסם הבוקר. אותו מסמך הועבר לראש הממשלה על ידי. לאורך שנה וחצי נלחמתי ליישם את עקרונותיו. אחרי ישיבת קבינט ב-13 בנובמבר, בה דרשתי פעולה נחושה נגד חמאס ועשו בדיוק את ההיפך, למחרת הגשתי מכתב התפטרות". הזכיר ליברמן.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן

Back to top button