חדשות הארץמבזקים

בשורה משמחת: חיילת שנחטפה לעזה שוחררה על ידי כוחות צה"ל בפעילות קרקעית

במהלך פעולה קרקעית של צה"ל שוחררה הלילה (שני) החיילת טוראית אורי מגידיש, לאחר שנחטפה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7/10.

החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה. מצה״ל ושב״כ נמסר כי ימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת להביא לשחרור החטופים.

את אופן הפעולה שהובילה לשחרור החיילת מעומק רצועת עזה לא ניתן לחשוף מטבע הדברים, אך ראוי לציין כי מדובר בפעילות מבצעית שתוכננה מספר ימים מראש, מתוחכמת, נועזת מאוד וחשאית. הצוותים שפועלים ברצועה עושים הכל על מנת להגיע לכל אחד ואחת מהחטופים שנמצאים בעזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התצפיתנית טור' אורי מגידיש שוחררה הלילה בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ ומוסד, במבצע נועז שבו לקחו חלק כוחות מיוחדים. המבצע ההירואי נוהל מחמ"ל המבצעים של שב"כ, כאשר ראש השירות והרמטכ"ל צופים במתרחש. במהלך המבצע התפתחו חילופי אש בין הכוחות למחבלי חמאס, שכמה מהם נפגעו. לא היו נפגעים לכוחותינו. בסיום המבצע המוצלח עם שחרורה של חיילת צה"ל נרשמה במטה השב"כ התרגשות גדולה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז על הפעילות ואמר היום בישיבת הממשלה כי "אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבידות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת.”

לאחר הפרסום בכלי התקשורת על שחרורה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אמש שיחררו כוחותינו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש. אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב"כ ומצדיע לצה"ל. ולמחבלי החמאס ולדאעש אני אומר – אתם מפלצות. אנחנו נמשיך לרדוף אתכם, אנחנו נמשיך לצוד אתכם. נכה בכם עד שתיפלו מרגלינו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "התרגשתי לראות את החיילת אורי מגידיש שבה הביתה אל משפחתה האוהבת, לאחר מבצע נועז של צה"ל ושב"כ. כוחות הביטחון שלנו פועלים מסביב לשעון בעזה, בצפון, ביו"ש ובכל מקום, ביבשה באוויר ובים; במסירות אינסופית, תוך סיכון חיים, בתחושת שליחות ואהבת העם והמדינה. אנחנו מחזקים אותם, מגבים אותם וסומכים עליהם."

טוראית אורי מגידיש לאחר שחרור משבי חמאס
קרדיט: דוברות שב"כ

Back to top button