מבזקיםמשפטי/פלילי

אושר בקריאה ראשונה: הקלות בהליכי הירושה של הנרצחים במסגרת מתקפת הטרור

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הירושה, הוראת שעה – חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע לקבוע כהוראת שעה לתקופה של 18 חודשים הוראות אשר יקלו את הליכי הירושה של הנרצחים במסגרת מתקפת הטרור שהחלה ביום 7 באוקטובר 2023 ויפחיתו את הסיכון להיווצרות עיוותים בחלוקת העיזבון. ביניהם, מוצע כי יורש של מי שנהרג בפעולות המלחמה או האיבה, רשאי להסתלק מחלקו בעיזבון לא רק לטובת בן זוגו, ילדו או אחיו של המוריש, אלא גם לטובת הורהו או נכדו של המוריש.

כמו כן, מוצע לקבוע כי כאשר נהרגו בני משפחה בפעולות האיבה או המלחמה, יראו אותם כאילו לא ניתן לקבוע מי מהם מת תחילה זאת במטרה למעט דיונים בסדר הפטירות וכחריג לעיקרון לפיו העיזבון עובר ליורש של הנפטר האחרון מבני המשפחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "במסגרת האירועים הקשים נרצחו משפחות שלמות או כמה בני אותה משפחה ששהו יחד ביישובים שסמוכים לרצועת עזה ובסביבתם, למשל, בפסטיבל "נובה" שהתקיים באזור זה באותו זמן. מטרתו של חוק מוצע זה היא לתקן את חוק הירושה כדי לקבוע הוראות שיקלו את הליכי הירושה של הנרצחים ויפחיתו את הסיכון להיווצרות עיוותים בחלוקת העיזבון לגבי מקרים קשים אלה, בשים לב לנסיבות המיוחדות של האירועים."

אילוסטרציה. צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button