לבנוןמבזקים

צבא לבנון מצא 21 משגרים והשמיד אותם, במדינה חוששים ממלחמה עם ישראל

צבא לבנון דיווח היום (שני) כי איתר 21 משגרי טילים מכוונים לעבר ישראל במספר אזורים שונים ברחבי דרום לבנון. על משגר אחד נמצא טיל שמוכן לשיגור. בהודעת הצבא הלבנוני נמסר כי יחידות האחריות לפירוק המשגרים, פעלו במקומות שבהם אותרו.

"בתאריך 30/10/2023, במהלך סריקות של אזורי שיגור טילים לעבר השטחים הפלסטיניים הכבושים, מצאו יחידות הצבא 21 משטחי שיגור טילים באזור ואדי אל-חנזה ואל-ח'ריבה – מחוז חסבאיה ואל -קלילה, אחד מהם נשא טיל שהוכן לשיגור, היחידות האחראיות עבדו לפירוקו", נמסר בהודעת פיקוד הצבא הלבנוני.

טיל מוכן לשיגור
צילום: פיקוד צבא לבנון

בלבנון מאוד חוששים ממלחמה מול ישראל, נשיא לבנון וחברי פרלמנט רבים מביעים את התנגדותם מהתערבות במלחמה שמנהלת ישראל ברצועת עזה ומבינים היטב את ההשלכות. חיזבאללה מתואם עם חמאס ומנסה כמידי יום לאתגר את ישראל עם "טפטופי ירי" לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון ובימים האחרונים אף בירי לעבר מקומות מיושבים כמו קריית שמונה וראש פינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אם למישהו היה ספק לגבי השאלה בנוגע לתיאום בין חיזבאללה לחמאס, התשובה הייתה שיגור רקטות לעבר האויב משטח לבנון, והארגונים האיסלאמיים הנאמנים לחמאס שנטלו אחריות לשיגור, תוך שתיקת המפלגה (חיזבאללה), שטענה שלא תאפשר לאף אחד לחמם את האווירה ולהכות את האויב משטח לבנון", נכתב היום באתר החדשות "אכברנה" הלבנוני.

"מי שמפקפק בכך שהמפלגה (חיזבאללה) נתנה אישור לפלגים הפלסטיניים להשתמש באדמות לבנון כדי להילחם בישראל, שיתעדכן בישיבת התיאום שנערכה בין מזכ"ל המפלגה חסן נסראללה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד אל-נחלה וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-ערורי, שאמר להם כי חיזבאללה מאשרת להם לעבוד בחופשיות מבפנים – מאדמות לבנון, והוא יתמוך גם פה ושם". צוין בכתבה.

האתר מפנה אצבע מאשימה לעבר חיזבאללה ומזהיר מפני התדרדרות למלחמה, "שוב חוזרים הפלגים הפלסטיניים להצית את החזיתות החיצוניות והפנימיות של לבנון בבקשה ובתיאום עם חיזבאללה ששולטת בהחלטה על מלחמה ושלום במדינה הזו. קצין לבנוני בכיר תוהה: האם נחזור לשנת 1975 ונראה את ניצוץ מלחמת האזרחים? האם חיזבאללה לא אמר שהיה עוצר את מלחמת 2006 אם ידע מה תהיה התוצאה? לבנון הגיעה לתהום העמוקה בתולדותיה, היא על סף מלחמה אזורית המלווה במלחמת אזרחים והרס צפוי לכל חלקי לבנון. האם זה גורלה של המדינה הזו, אומר הקצין שהחליט להתפטר ולהגר מהמדינה נוכח המצב הביטחוני".

חיזבאללה מבין היטב את המחיר שמדינת לבנון תשלם במקרה של מלחמה ישראל ולראייה אינו ממהר לעבור את הגבול שתאלץ את ישראל לפתוח מולו במערכה. השאלה האם האינטרס הלבנוני יגבר על מחויבותו מול אדוניו באיראן ובת בריתו – חמאס. היום ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר לו היטב כי העוצמה שתופעל כנגד לבנון תהיה כזו שהם לא יוכלו אפילו לדמיין.

ארגון הטרור חיזבאללה בתיעוד של פגיעות באמצעים טכנולוגיים בבסיס צה"ל בגבול לבנון

Back to top button