מבזקיםצבא וביטחון

אלוף פיקוד הצפון: "האירוע עדיין יכול להתפתח"

אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין הגיע היום (שלישי) לביקור במועצה אזורית הגליל העליון. אחרי סיור במוקד ובחמ"ל המועצה, האלוף הקשיב לקולות אשר שעולים מהשטח.

ראש המועצה, גיורא זלץ שיקף לאלוף את החשש של תושבים לחזור לבתיהם ואת הצורך בפתרון שירחיק את איום החיזבאללה וישיב את תחושת הבטחון. בנוסף הדגיש ראש המועצה שמבחינת המציאות בשטח אין הבדל מהותי בין 8 קיבוצי העמק שלא פונו לבין 14 הישובים שהמדינה מצאה לנכון לפנות. "המדינה חייבת להבין את הנקודה הזאת ולגייס תקציבים גם לטובת תושבי הקיבוצים האלה", אמר זלץ. בהמשך הפגישה עלו בקשות נוספות, ביניהן סיוע בחיול כיתות כוננות, שיפור התיאום בין כוחות הצבא השוהים בישובים לבין הצח"י ועוד.

ביקור בגליל העליון - אלוף פיקוד צפון - ראש מועצת הגליל העליון - גיורא זלץ
צילום: דוברות צה"ל

האלוף הסביר שהצבא ערוך בכוחות גדולים להגן על הצפון. "האירוע עדיין יכול להתפתח גם בצפון, אבל הזירה המרכזית כרגע היא עזה" אמר גורדין. "אני מבין את החששות של התושבים, אבל אני יכול להבטיח להם שפקודיי ואני פרוסים בכוחות גדולים במרחב כדי להבטיח את בטחונם – ביבשה, בים ובאוויר". לסיכום האלוף אמר: "ליד המשרד שלי תלוי שלט אחד. כתוב בו "המשימה – הגנת ישובי הצפון". זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל היום זה רלוונטי מתמיד"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button