מבזקיםצבא וביטחון

פעילות מד"א מתחילת הלחימה: עשרות אלפי תרומות דם וטיפול בעשרות נפגעים

צוותי מגן דוד אדום העניקו מה-7 באוקטובר ועד היום (שלישי) טיפול רפואי ל-20 נפגעים, בהם: 4 שנפגעו מרסיסי זכוכיות בגזרת אשדוד, מהם גבר בן 55 במצב קשה ו-3 גברים בני 66, 46 ו-35 במצב קל, 6 קל שנפצעו בדרך למרחב המוגן באשדוד, תל אביב ובת ים ו-10 נפגע חרדה.

מתחילת המלחמה טיפלו כוחות מד"א באלפי נפגעים, הרוגים, פצועים קשה, בינוני וקל, בהם גם אנשי מד״א שעסקו בהצלת חיים. גם היום (שלישי) נמצאים כוחות מד"א ברחבי הארץ בכוננות שיא. כ-1,400 אמבולנסים של מד"א בהם ממוגני ירי מאויישים ע"י מתנדבי ועובדי מד"א שמצילים חיים לעיתים תחת אש.

בשירותי הדם של מד"א קיימו גם היום התרמות דם בניל"י, נוף הגליל, חריש, גבעת אבני, דימונה, ירושלים, שירותי הדם של מד"א בשיבא תל השומר ויהוד-מונוסון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחילת המלחמה (ש׳ 7.10) התרימו בשירותי הדם של מד"א יותר מ-57,000 מנות דם מאזרחים שהתנדבו. המנות ומרכיבי הדם סופקו לכלל בתי החולים בארץ לטיפול בפצועים.

פינוי פצועים - מד''א - אמבולנס
צילום: דוברות מד"א

הבנק הלאומי לחלב אם של מגן דוד אדום סיפק מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' מאות ליטרים של חלב אם לתינוקות ופגים שהתייתמו, שאימהותיהן נחטפו או נפצעו, או לתינוקות של אימהות שגויסו לצה"ל. נשים מניקות המעוניינות לתרום חלב מוזמנות לפנות בכתובת המייל: [email protected] או בוואטסאפ: 052-6344101

מגן דוד אדום מקיים קורסי הגשת עזרה ראשונה בשעת חירום ללא עלות כשירות לציבור. הקורס הקצר שאורך כ-3 שעות, מועבר ע״י מדריכים מתנדבי מד״א, מיועד לקבוצות הכוללת עד 25 משתתפים ומתקיים במרחבים המוגנים בהתאם להנחיות פיקוד העורף. לתיאום הקורס יש לשלוח את המילה "קורס" לוואטסאפ שמספרו 03-6880022

מתחילת המלחמה ביצעו מסוקי מד"א עשרות גיחות פינוי בהיטס ופינו לבתי החולים שיבא, בילינסון, איכילוב, שמיר אסף הרופא, שערי צדק והדסה עין כרם, עשרות פצועים אזרחים וחיילים מהשטח ומבתי החולים בדרום. לאחר טיפול ראשוני בבתי החולים ברזילי וסורוקה בדרום, עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי פינוי יעודיים של מגן דוד אדום, העבירו לבתי החולים ברחבי הארץ פצועים בכל דרגות הפציעה.

במד"א פונים לציבור ומזכירים להישמע להנחיות מצילות החיים של כוחות הביטחון, בכל צורך רפואי לחייג 101 למוקד החרום של מד"א ולהגיע ולתרום דם במהלך ימי השבוע במקומות המתפרסמים באתר מד"א https://www.mdais.org/blood-donation

צפו בפעילות מד"א:

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button