מבזקיםצבא וביטחון

השר לביטחון פנים בהשקת כיתות כוננות: "רובה סער יכול להציל בניין"

כיתות הכוננות הראשונות של אשדוד הושקו הערב (שלישי) במעמד השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר

אשדוד - השקת כיתת כוננות - מעמד שר לביטחון פנים - איתמר בן גביר
צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

במסגרת הקריאה להתנדבות, הודיעה העירייה בשבוע האחרון על הקמת מספר צוותי הגנה ובהם כוח התערבות אזרחי שיורכב מיוצאי יחידות מובחרות וסיירות, אשר אינם משמשים כיום כחלק מהמערך הפעיל במילואים; כוח התנדבות עירוני שיוגדר ככוח אבטחה עירוני, והוא מיועד ליוצאי יחידות קרביות; יחידת רחפנים ויחידת בעלי רכבי שטח 4*4.

הערב הושקה בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי, מפקד מרחב לכיש נצ״מ רועי ולדמן, ומפקד תחנת משטרת אשדוד סנ״צ אילן שושן, את כיתת הכוננות הראשונה של אשדוד, המבוססת על מתנדבים תושבי העיר ויוצאי יחידות מובחרות שהוכשרו וצוידו במהירות וגם יופעלו ע״י משטרת אשדוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יחד עם שתי נוספות שיצויידו בימים הקרובים, הכיתות יחלו לפעול מיידית, ישתתפו במשימות ההגנה על גבולות העיר, יהיו מכפלת כח לביטחון התושבים, ויגבירו את החוסן של אשדוד.

השר לביטחון לאומי על פרוייקט הקמת כיתות הכוננות:
"המלחמה שאנחנו נמצאים בתוכה היא מלחמה אכזרית שבה האויב הנאצי מנסה בכל דרך לפגוע בעורף – בכמה שיותר אזרחים. קשישים, נשים וילדים. אני מגיע לפה מזירת נפילת הרקטה שנפלה בעיר אשדוד. ראיתי את תושביה הנחושים שהתברכה העיר אשדוד, שמוכנים לספוג כל טיל רק בשביל לדעת שמדינת ישראל וכוחות צה"ל ישמידו את אחרון המחבלים בעזה, לשם כך בדיוק המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל מקדמים את פרוייקט הקמת כיתות הכוננות. המטרה שלנו כפי שהנחתי היא, כמה שיותר כיתות כוננות, כמה שיותר נשקים, כמה שיותר כוח מאומן ומאורגן באחריות המשטרה כדי שנוכל להגן על העורף האזרחי ככל האפשר. נשק בידיים הנכונות מציל חיים חשוב לי להעביר מסר נוסף, אני קורא לאזרחי ישראל, מי שזכאי, לכו תתחמשו. אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין. בעזרת הנשק תגנו על עצמכם על משפחתכם, על הרחוב שלכם, על המדינה שלכם".

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי :
השקנו הערב 3 כיתות כוננות מבצעים אשדוד הכוללות 20 מתנדבים בכל כיתה כולם משוחררי יחידות מובחרות בצה"ל. הם יצויידו בציוד לחימה מלא ויופעלו על ידי משטרת אשדוד בתיאום עם הבטחון. בנוסף יש עוד עשרות מתנדבים נושאי נשק מיחידות קרביות – יחידות התערבות שיסייעו לנו במשימות אבטחה והגברת הבטחון במקומות הומי קהל. לצידן יפעלו יחידת מפעילי הרחפנים, נהגי רכבי שטח ואפניים מיומנים. כולם יקחו חלק במשימות הבטחון בהתאם לצורך.

אשדוד - השקת כיתת כוננות - מעמד שר לביטחון פנים - איתמר בן גביר
צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

Back to top button