לבנוןמבזקים

מדינת לבנון בצעד חריג, פנתה לשוויץ שתסייע לה למנוע מלחמה עם ישראל

ועדת התיאום הלבנונית-שוויצרית פרסמה היום (שלישי) הודעה שהפיצה במקביל בביירות ובברן, בה הביעה "שאיפה לתפקיד שוויצרי פעיל כדי לסייע בהפעלת לחץ על כל הצדדים הנוגעים לסכסוך המתמשך בין חמאס לישראל, למנוע מלבנון להפוך למוקד מלחמה".

היא הניחה את ההימור שלה על "תפקידה ההיסטורי היעיל של שוויץ בבניית ביטחון אזורי ושלום בהתבסס על מדיניות הנייטרליות שלה", והצביעה על כך ש"כל הידרדרות נרחבת בגבול לבנון-ישראל, המהווה הפרה של החלטה 1701, תוביל ל- החרפת המצב הנפיץ באזור".

בנוסח ההצהרה נכתב: "נוכח פרוץ המלחמה בין ישראל לתנועת חמאס הפלסטינית בעזה, ועם גינוי כל צורות האלימות וההקצנה והתקפה על אזרחים חפים מפשע, מפקדות אזרחיות חיוניות והמצור, הכל בניגוד לחוק הבינלאומי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי. אנו, הארגונים החברתיים בוועדת התיאום הלבנונית-שוויצרית, מצפים משוויץ, ובהתבסס בתפקידה ההיסטורי האפקטיבי בבניית שלום וביטחון אזוריים על בסיס מדיניות הנייטרליות שלה, שהיא תפעיל את כל מאמציה הדיפלומטיים לסייע עם כל הצדדים הנוגעים לסכסוך המתמשך כדי למנוע את הפגיעה בלבנון. שוב, זוהי חממה של מלחמה, שכן כל מה שאנשיה צריכים זה להתרחק מכל סכנה הרסנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בהצהרה כי "כל הידרדרות נרחבת בנושא גבול לבנון-ישראל, שהמצב בו נראה מתוח תוך הפרה של החלטה 1701, יוביל להחרפת המצב הנפיץ. הסלמה באזור תחשוף את העם הלבנוני ואת כוחות יוניפי"ל לסיכונים קטסטרופליים ותחולל מהומה אזורית. המצב עלול לחרוג מהאפשרות להכיל את מסגרת המשפט הבינלאומי, והימנעות מהידרדרות ביטחונית מהווה אינטרס שוויצרי-לבנוני משותף".

עוד צוין בהצהרה כי "הוועדה גם הדגישה כי לבנון כמהה לחזור להיות מדינה חופשית, ריבונית, עצמאית, שבה שוררת מדינה צודקת המחויבת ליישם את החוקה, מרחיבה את ריבונותה על כל שטחה, בגבולותיה המוכרים בינלאומית, ומכבדת את כבודו וזכויותיו של העם הלבנוני. זאת בעוד שלמרבה הצער ריבונות לבנון מופרת, עצמאותה מופרת ואנשים נגזלים מרצונם".

"אנו דורשים מוועדת ממשלת שוויץ, שכן היא תומכת בשאיפות העם הלבנוני, בהתחשב בכך שלבנון היא חלק מבוסס מהיחסים ההיסטוריים הלבנוניים-שוויצריים, מה שפותח את הדרך לגיבוש שיתוף פעולה על יסודות של שיתוף פעולה המבוסס על חופש, צדק, פלורליזם, כיבוד זכויות אדם ובניית שלום בר קיימא." נכתב.

לבנון - נסראללה
אילוסטרציה
לבנון
אילוסטרציה

Back to top button