העולם הערביחדשות חוץמבזקים

דיווח: ארה"ב העבירה אזהרה חריפה לאיראן על רקע נאומו של נסראללה

העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" מדווח הלילה (שישי) כי גורם בכיר במשרד החוץ האיראני אישר שטהראן קיבלה אזהרה מארצות הברית שהופנתה למנהיג העליון האיראני עלי חמינאי, בה נמסר לו כי הודעתו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בנאומו הצפוי היום על מלחמה כוללת נגד ישראל או כל צעד עוין הקורא להסלמה כנגד תל אביב או וושינגטון, ממשלתו של הנשיא ג'ו ביידן תראה בכך "הכרזת מלחמה מצד טהראן". על פי הדיווח, התגובה תהיה ישירות באיראן.

אתמול ציטט עיתון "אל-ג'רידה" מקורות איראנים שאמרו כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן אימצה, בליל שלישי-רביעי, הצעה של מפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, להסלים את החזיתות נגד האמריקנים באזור במטרה ללחוץ על וושינגטון להגיע להפסקת אש ברצועת עזה.

המקור אמר כי איראן וחיזבאללה הודיעו לוושינגטון כי אם לא תושג הפסקת אש כלשהי לפני יום שישי, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, יכריז בנאומו על התגייסות כללית ויתחילו פעולות נגד ישראל מכל הכיוונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בביירות אישרו מקורות דיפלומטיים כי חיזבאללה ובעלת הברית שלה טהראן, קבעו היום (שישי) תאריך יעד להגיע להפסקת אש, אולם לפי אותם מקורות, המועד האחרון יסתיים בסופו של נאום נסראללה. כלומר אם לא יצלחו המאמצים להשגת הפוגה עד סוף יום שישי, תהיה התערבות גדולה מצד חיזבאללה.

ערב חזרתו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לאזור, הנשיא ביידן קרא אתמול במפורש להפוגה הומניטרית, זאת לאחר שוושינגטון דחתה ניסיונות בינלאומיים לכפות הפסקת אש. מנגד, העיתון האמריקני "פוליטיקו" ציטט מקורות ישראלים שאמרו כי ייתכן ותל אביב תסכים להפוגה הומניטרית שתוגבל למספר שעות, עם המשך יציאתם של זרים מרצועת עזה למצרים, לאחר פתיחת מעבר רפיח זה היום השני ברציפות.

לפי מקור במשרד החוץ האיראני, האזהרה האמריקנית הדגישה כי וושינגטון אינה רוצה "להצית את הפתיל" למלחמה עם איראן וביקשה ממנה להמשיך לשאוף להימנע ממלחמה אזורית הרסנית, אך עם זאת על טהראן ובעלות בריתה לא לבחון את הסבלנות האמריקנית וכי המשך התגרות בכוחות ובאינטרסים אמריקאים יובלו לאלץ את ארצות הברית להגיב לא רק לעבר מקורות התקיפות המתמשכות בסוריה ובעיראק אלא גם למי שנותנת את הפקודות, כלומר טהראן.

לפי אותו מקור, כך על פי הדיווח באתר "אל-ג'רידה", לאזהרה האמריקנית צורפה תמונת לוויין וריגול של אתרי טילים איראניים, מל"טים ותחמושת בלבנון, סוריה, עיראק ותימן, המציינת באופן מרומז כי הם יהיו מטרות פוטנציאליות. כמו כן צורפה תמונות של המפקד של כוח קודס, איסמעיל קאאני וכמה מהמנהיגים של משמרות המהפכה הפועלים בסוריה ובלבנון, תוך איום עקיף עם ציון גורלו של הגנרל קאסם סולימאני. האזהרה כללה גם איום על החות'ים בדבר הצורך שלא לפגוע בביטחון הניווט בים סוף ובמיצר באב אל-מנדב, ולהפסיק את ירי הטילים והמל"טים לעבר ישראל.

על פי המידע שבידי עיתון אל-ג'רידה, נסראללה ידבר היום כמנהיג "ציר ההתנגדות", לא רק כמנהיג חיזבאללה והנאום שלו יהיה יוצא דופן. הוא ישרטט את הקווים האדומים עבור השלב הבא, והקמת משוואות חדשות כדי למנוע מהאמריקאים והישראלים ליישם את תוכניותיהם בעזה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

Back to top button