חדשות חוץמבזקים

חבר הלשכה המדינית של חמאס: "מוכנים לפשרה מוחלטת על חילופי שבויים"

סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה "ריה נובוסטי" מדווחת היום (שישי) כי ארגון הטרור חמאס מוכן "לפשרה מוחלטת", על חילופי שבויים ישראליים, כך עולה מדבריו של חבר הלשכה המדינית של חמאס ראזי חמד, השוהה כעת בקטאר בראיון ל- NBC .

"אנחנו רוצים שכל האנשים האלה ילכו הביתה ואנחנו גם רוצים שהאסירים שלנו ישובו לבתיהם. אז אני חושב שעכשיו אנחנו מוכנים לפשרה מוחלטת, להסכם לשחרור כל החטופים כולל אנשי צבא ואזרחים בתמורה לשחרור כל האסירים שלנו בנמצאים במרכזי המעצר הישראליים", אמר חמד.

עם זאת הבהיר כי בכוונת חמאס להמשיך בלחימה "נגד הכיבוש" ואמר, "זו זכותנו הלגיטימית להילחם נגד הכיבוש בהתאם לחוק הבינלאומי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חבר הלשכה המדינית של חמאס ראזי חמד
חבר הלשכה המדינית של חמאס ראזי חמד

בראיון לערוץ LBC הלבנוני אמר ראזי חמד כי "חמאס מוכן לחזור על מבצע "מבול אל-אקצא" (חרבות ברזל) שהתרחש ב-7 באוקטובר שוב ושוב עד שישראל תושמד." הוא הוסיף כי "הפלסטינים מוכנים לשלם את המחיר וכי הם "גאים להקריב את השהידים".

הוא אמר כי "הפלסטינים הם קורבנות של "הכיבוש", ולכן אף אחד לא צריך להאשים אותם באירועי ה-7 באוקטובר או בשום דבר אחר", והוסיף: "כל מה שאנחנו עושים מוצדק".

בשבוע שעבר אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, כי ארגון חמאס מוכן לסיים מיד עסקה לחילופי שבויים עם ישראל.

נבהיר כי ישראל עושה את המאמצים הנדרשים על מנת להביא לשחרור של כל החטופים ופועלת עם מתווכים רבים באזור. יחד עם זאת חשוב לציין כי לא כל החטופים מוחזקים בידי חמאס.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס כבר לדיווחים אלה ואמר כי מדובר ב"טרור פסיכולוגי שעושה חמאס באופן ציני כדי לייצר לחץ". הוא הוסיף כי "סינוואר המיט אסון על עזה. הוא הוכיח לעולם שחמאס גרוע יותר מדעאש. אנחנו נרדוף אותו עד שנגיע אליו."

ביום שבת ה-7 באוקטובר במתקפת של חמאס על יישובי הדרום, נחטפו לרצועת עזה 241 בני אדם, כך לפי דובר צה"ל, ביניהם אנשי צבא ואזרחים מגיל 3 חודשים ועד 85. בין החטופים גם בעלי אזרחות זרה.

Back to top button