מבזקיםרצועת עזה

להחזיר את הרש"פ לשלוט בעזה? גדודי חללי אל-אקצא לקחו חלק פעיל בטבח

ישראל הכריזה לאחר מתקפת הפתע בדרום, ביום שבת ה-7 באוקטובר, כי יעד המלחמה בעזה הוא השמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס. אבל היום כבר כולם יודעים שבמתקפה האכזרית והברוטלית הזו לקחו חלק ארגוני טרור נוספים וביניהם גם תושבים פשוטים ברצועה, חלקם הגבול הגיע לבזוז ויש גם שאחראיים על חטיפה של לא מעט אנשים. חמאס הבטיח לשלם כסף עבור כל מי שיביא איתו חטוף לרצועת עזה.

כולם מדברים על היום שלאחר המלחמה ומעלים את השאלה מה יקרה עם תושבי רצועת עזה ומי ישלוט שם. חלק מהאפשרויות שעלו ומדברים על זה לא מעט, כולל פוליטיקאים ישראליים, שהרשות הפלסטינית ברשות אבו מאזן תחזור לשלוט ברצועת עזה. נזכיר שאבו מאזן עומד בראש ארגון הפת"ח. אז אם מישהו עדיין מתלבט, כדאי שיראה את ההודעות שמפרסם ארגון הפת"ח והסרטונים שבהם הוא מודה כי היה בעל "תפקיד בולט וברור".

בסרטון שפרסמה הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הפת"ח, גדודי חללי אל-אקצא, נראים מחבלים של הארגון מבצעים ירי באמצעות רובי קלצ'ניקוב לעבר קיבוץ ישראלי תוך כדי קריאות ""אללה אכבר". בהמשך אותו סרטון מציג מחבל פת"ח ציוד צבאי שלקחו משטח ישראל ואמר: "גנבנו מהם ציוד רב היום לאחר שפרצנו למוצב הצבאי נחל עוז. פגענו במה שפגענו לקחנו את מה שלקחנו, הרגנו חיילים ודרכנו להם על הראש". בסרטון הוצג לכאורה חייל ישראלי שרצחו כשהם דורכים על ראשו (קשה לצפייה). "אתם (הישראלים, תראו זאת במו עיניכם", מתפאר מחבל פת"ח שהשתתף ביום הטבח שהוסיף, "אללה אכבר, השבח לאל… מלב ההתנחלויות הזמניות האלה, בעזרת אללה, היה לנו תפקיד בולט וברור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שימו לב לאזהרה צפייה של סרטון זה (18+)

אזהרת צפייה חמורה: תיעוד מחבלי פת"ח מיום הטבח ב-7 באוקטובר

בסרטון אחר פרסמה הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הפת"ח ירי טילים שביצעו מחבלי הארגון לעבר ערי ישראל בימים שלאחר יום הטבח המזעזע.

ירי רקטות השבוע על ידי מחבלי פת"ח לעבר ערי ישראל

עם כניסת כוחות צה"ל בפעולה קרקעית לרצועת עזה, פרסם ארגון טרור הפת"ח סרטון תעמולה ובו מסר מאיים כלפי לוחמי צה"ל, "הקומנדו שלנו מחכים לכם".

סרטון תעמולה של ארגון פת"ח – "הקומנדו שלנו מחכים לכם"

כאמור, תנועת הפת"ח של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (מחמוד עבאס) לא רק שתמכה בטבח אלא הייתה שותפה פעילה. אחד הדוברים של הארגון התרברב כי "אנו מסייעים לחמאס מאחורי קווי האוייב" ושיבח את הטבח שאותו כינה "הצעד הראשון לשחרור פלסטין כולה".

על פי המידע שפורסם ברשתות החברתיות ובערוצים הרשמיים של הארגון התקיפה של פת"ח הייתה בקיבוץ נחל עוז. הם רצחו בעיקר אזרחים ישראליים ולא חיילים. הפת"ח כתב בערוץ הטלגרם הרשמי שלו ביום הטבח "אנחנו נלחמים את הקרב הגדול הזה לצד פלגי ההתנגדות, ובינתיים לוחמינו מתארים את מעשיהם הנפלאים ביותר של גבורה וגאולה."

בסרטון נוסף שפרסמו באותו יום הטבח הציגו ישראלי שחטפו וכתבו: "לאסירים האמיצים שלנו, יש לנו משהו שירפא לכם את החזה"

מחבלי פת"ח חוטפים ישראלי לשטח רצועת עזה

גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, הוקמה בתחילת האינתיפאדה השנייה. הם ביצעו פיגועי התאבדות וירי רבים כנגד אזרחים וחיילים ישראלים. מחבלי הארגון היו פעילים מאוד בעיקר בין השניים 2000-2004.

בינואר 2006 ארגון חמאס זכה בבחירות ועם הקמת "הממשלה הפלסטינית" החלו עימותים בין חלק מגדודי חללי אל-אקצא לבין אנשי חמאס. במהלך אותה שנה גבר המתח בין חמאס לפת"ח שהוביל להידרדרות ועמידה של גדודי חללי אל-אקצא לצד הפת"ח.

נציין כי חלק מגדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח נמצאים באזור יהודה ושומרון אשר משמשים בתפקידי ביטחון של הרשות הפלסטינית וחלק נמצאים ברצועת עזה אך הם קשורים באופן ישיר לפת"ח של אבו מאזן. חשוב לזכור כי אבו מאזן בן ה-87, שנחשב יחסית למתון ומשתף פעולה עם ישראל בעניינים הביטחוניים שהם גם אינטרס של הרשות הפלסטינית, מבוגר מאוד וכנראה בשנותיו האחרונות. כרגע לא ברור מי יהיה יורשו ומה יהיו עמדותיו ויחסו כלפי ישראל.

מחבל בגדודי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח
מחבל בגדודי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח

Back to top button