חדשות הארץמבזקים

מזכיר המדינה בלינקן: "תומכים בישראל עד למיטוט חמאס"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום בהצהרה שנשא לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו וחברי הקבינט בקריה בתל אביב כי ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה: "אנו לא מסתפקים רק בתמיכה אלא זו גם חובתנו המוסרית לספק לישראל את כל הסיוע הנדרש לה".

בלינקן התייחס לסרטון שהוצג לו ובו הזוועות והטבח שביצעו מחבלי חמאס – דאע"ש בתושבי עוטף עזה והדרום ואמר: "מה שקרה שם אינו אנושי. היום ראינו תמונות נוספות מהזוועות שבוצעו ואני מזועזע שיש בעולם מי שכבר הספיק לשכוח. הזכות להגנה עצמית שייכת לכל מדינות העולם, אף מדינה לא צריכה לסבול טבח של ילדים נשים קשישים ואזרחים חפים מפשע". .

בלינקן הוסיף ואמר כי ארצות הברית עומדת לצד ישראל ותמשיך לעשות זאת במערכה הנוכחית וגם בעתיד שכן כך נוהגות ידידות ובעלות ברית. עם זאת הדגיש מזכיר ההגנה האמריקני כי בזמן מלחמה הצורך לשמור על החוק הבינלאומי הנו הכרחי ועל מנת שארצות הברית תוכל להמשיך ולספק לישראל תמיכה דיפלומטית מדינית וביטחונית יש לפעול בנושא הומניטרי באופן משמעותי ולאפשר הכנסה לרצועת עזה של מזון מים תרופות ודלק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בלינקן הדגיש כי ארצות הברית תבקש מישראל לאפשר מסדרון הומניטרי שיאפשר את כניסת הסיוע לרצועת עזה אשר מיועד לאזרחים ולא לחמאס ויאפשר מצב בו תהיה גישה לחטופים המוחזקים ברצועה ובירור מצבם: "חמאס ממקם את אנשיו באופן מוכוון בין ילדי עזה, בין אזרחים, ובין בתי חולים ובתי ספר. קידום הסוגייה ההומניטרית יאפשר לנו לתת לישראל את התמיכה הנדרשת בלחימה עד למיטוט חמאס".

כמו כן התייחס בלינקן למצב הביטחוני בצפון וכן לאפשרות שתיפתח מערכה נוספת מול חיזבאללה ואמר: "אנחנו לא נלחמים יחד עם ישראל בעזה, אולם אנו גם עומדים לצד ישראל בכל הנוגע לאיום מצפון ומי שינסה לפתוח חזית נוספת ולפגוע בישראל יפגע באופן כואב ואני מציע לאירן ושלוחותיה לא לנסות זאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בלשכת רה״מ בירושלים. קרדיט חיים צח 25.05 (3)
צילום: חיים צח/ לע"מ

Back to top button