לבנוןמבזקים

נסראללה: "לא ידענו על מתקפת הפתע, שמרו על זה בסוד מציר ההתנגדות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נושא בשעה זו (שישי) נאום, לראשונה מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר במהלכו שיבח את מתקפת הפתע והבהיר כי לחיזבאללה ואיראן לא הייתה שום התערבות בהחלטה לצאת למבצע.

"אני מצדיע לאנשים האגדיים שאין להם אח ורע בעולם הזה, לאנשי עזה, להם אנו מצדיעים", פתח נסראללה את נאומו בשבח והלל והוסיף, "הלשון לא יכולה לבטא את גדולתו של העם הזה, כוחו, אמונתו ואיתנותו שאנו עדים להם בגדה המערבית ובכל הזירות. אנו מצדיעים לכל מדינות העולם שתומכים ומרחיבים את התמיכה הזו. תודה מיוחדת לזרועות העיראקיות והתימניות שנכנסו ללב הקרב המבורך הזה".

נסראללה המשיך את נאומו ואמר כי "סבלו של העם הפלסטיני ידוע לכל העולם כבר 70 שנה, אבל במהלך בשנים האחרונות התנאים העומדים בפני ממשלת ישראל הקיצונית והבלתי צודקת הפכו חמורים יותר, במיוחד סוגיית האסירים, הגידול במספרם וההגבלות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נסראללה הבהיר כי לחיזבאללה ולאיראן לא היה כל קשר להחלטה לצאת למתקפת הפתע וגם לא ידעו עליו "האירוע ב-7 באוקטובר היה מבצע ג'יהאדיסטי גדול, כלומר מבצע "שיטפון אל-אקצא" (חרבות ברזל), שבוצע על ידי גדודי אל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס) ובו השתתפו שאר פלגי ההתנגדות בעזה. המבצע הזה הוחלט על ידי פלסטיני, וכך גם יישומו, ב-100 אחוז. הוא שמר אותו בסוד אפילו מסיעות ההתנגדות בעזה ומציר ההתנגדות. הסודיות המוחלטת הזו הבטיחה את הצלחתו המהדהדת של המבצע".

הוא הסביר כי "ההסתרה הזו לא הפריעה לאיש מציר ההתנגדות כי היא הייתה תנאי בסיסי להצלחת המבצע. הקרב הזה מוכיח שהוא כולו פלסטיני ולמען פלסטין ואין לו שום קשר לשום דבר אחר באזור. המבצע הזה גם מאשר את האמינות של כל מה שאמרנו בשנים האחרונות שההחלטה "של תנועות ההתנגדות, הוא של תנועות ההתנגדות. (שהם מחליטים בעצמם)".

מזכ"ל חיזבאללה אמר כי "ישראל הצהירה על יעדים למלחמה בעזה כפי שעשתה בשנת 2006 שהם שמו להם למטרה לרסק את ההתנגדות בלבנון ולחלץ את שני האסירים ללא משא ומתן. הם לא השיגו את מטרותיהם, והיום המצב בעזה זהה. מה שהישראלים עושים זה להרוג אנשים בעזה. רוב השהידים הם ילדים ונשים אזרחיים, שכן הישראלים הורסים שכונות שלמות".

נסראללה הטיח בארצות הברית את האשמה למלחמה ואמר: "מה שקורה בעזה מגלה את האחריות האמריקנית הישירה לכל ההרג והצביעות האמריקנים האלה. אמריקה היא האחראית המלאה למלחמה המתמשכת. אמריקה היא זו שמונעת את הפסקת התוקפנות נגד עזה ודוחה כל החלטה על הפסקת אש. האמריקאים הם אלו שמנהלים את המלחמה בעזה. לכן, ההחלטה של ​​ההתנגדות האסלאמית בעיראק לתקוף את בסיסי הכיבוש האמריקאי בעיראק ובסוריה הייתה החלטה נבונה ואמיצה".

נסראללה הסביר כי חיזבאללה נכנסה כבר למערכה עם ישראל. "מאז ה-8 באוקטובר ההתנגדות האסלאמית מנהלת קרב אמיתי שרק מי שנמצא ממש על הגבול יכול להרגיש" הוא הסביר כי "פעולות אלו בגבול יצרו מצב של חרדה, בהלה ופחד בקרב הנהגת האויב ובקרב האמריקנים מפני האפשרות שהחזית עלולה לעבור להסלמה נוספת או למלחמה רחבה. זוהי אפשרות ריאלית. זה יכול לקרות, וזה חייב להילקח בחשבון על ידי האויב. כל האפשרויות בחזית הלבנונית שלנו פתוחות וכל האפשרויות על השולחן ואנחנו יכולים ללכת אליהן בכל עת. כולנו חייבים להיות נוכחים לכל האפשרויות וההשערות העתידיות."

הוא הוסיף כי "עניין החזית הזו והסלמה שלה לכיוון מסוים תלוי בשני דברים: מהלך והתפתחות האירועים בעזה. הדבר השני השולט בחזית שלנו הוא התנהגות האויב הציוני כלפי לבנון, וכאן אני מזהיר אותו מפני תקיפת האזרחים שלנו כי זה יחזיר אותנו למלחמה של "אזרחים מול אזרחים. אני אומר לאמריקאים שאין שום תועלת באיומים, ספינות הקרב האלה שלהם בים התיכון לא מפחידים אותנו, וגם להם התכוננו. מי שרוצה למנוע מלחמה אזורית חייב למהר להפסיק את התוקפנות נגד עזה".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

Back to top button