מבזקיםרצועת עזה

עזה עולה בלהבות, איפה ראשי חמאס נמצאים ומהו הונם?

תארו לעצמכם שראש הממשלה היה נמצא עכשיו בוושינגטון ומנהל משם את המלחמה במשך 29 ימים ברציפות, ואת שר הביטחון מנהל את המלחמה מצרפת ואת הרמטכ"ל מתחבא מתחת לאדמה ולא שומעים ולא רואים אותו, מה היה עולה לכם בראש? אז זה בדיוק מה שקורה כרגע עם ארגון הטרור חמאס – דאעש בעזה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה נמצא בביקור באיראן, כך חשף אמש בכיר חמאס אוסמה חמדאן שנמצא אף הוא בלבנון. ח'אלד משעל, מנהיג חמאס, מתגורר בקטאר, מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס נודד בין טורקיה לאיראן, סאלח עארורי, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס שוהה בביירות. כל הבכירים ויש עוד רבים נוספים נודדים בין קטאר, טורקיה, ביירות, סוריה וטהראן. מי שנשאר בעזה הוא מוחמד דף, שלא נראה במשך שנים ארוכות ומתבטא לעיתים נדירות ויד ימינו יחיא סינוואר שלא נראה בכלל מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר ונמצא ככל הנראה בבונקר כמה עשרות מטרים מתחת לפני האדמה.

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר

אז איך העם שלהם בכלל מאמין להנהגה כזו שחלקה חייה בעושר ובשלווה והחצי השני קבור מתחת לאדמה בשעה שכל עזה עולה בלהבות כמעט כבר חודש ברציפות וכ- 60% מהתושבים תחת עוני מחפיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק כדי לסבר את האוזן, הונו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה מוערך ב-4 עד 5 מיליארד דולר, הונו של סגנו מוסא אבו מרזוק מוערך בכ- 3 מיליארד דולר והונו של בכיר חמאס, מי שכיהן בעבר כראש הלשכה המדינית ח'אלד משעל מוערך בכ-5 מיליארד דולר. ואיך הם הגיעו לכזה הון? הם גזלו את הכספים מהעם שלהם.

חלק מהונם השיגו באמצעות גביית מסים מהתושבים וכספים המועברים לידיהם על ידי מדינות שונות כמו איראן וקטאר. רק איראן לבדה מעבירה לחמאס בשנה כ- 100 מיליון דולר באמצעות חברות קש. קטאר העבירה משנת 2014 מאות מיליוני דולרים לחמאס. בנוסף, ממעילה של קרנות, מטבעות קריפטו וכל מיני ארגוני צדקה בעולם שמעבירים להם כספים.

מנהיגי חמאס לוקחים אליהם כאמור חלק ניכר מהכספים שמגיעים לארגון הטרור חמאס וחלק מושקע לצורך המלחמה בישראל, לייצור רקטות, בניית מנהרות ועוד.

ישראל מוכרחה לשים בראש סדר העדיפויות ולקבוע כמטרה את חיסול כל הצמרת של חמאס ובמיוחד של אלה שיושבים בחו"ל. אנשים אלה אם יישארו בחיים, עם כל הונם יבנו מהר מאוד את חמאס בחזרה. אסור לאפשר להם למות בשיבה טובה. על מערכת הביטחון לשים לב כי ייתכן וראש הזרוע הצבאית של חמאס, יחיא סינוואר ינסה להימלט מרצועת עזה לאחר שיבין שכוחות צה"ל סוגרים עליו. לא מן הנמנע שהוא נערך ליום שהוא יצטרך לעשות זאת מבעוד מועד ולכן יש לוודא שגבולות עזה יהיו תחת עיניהם הפקוחות של יחידות המודיעין. צריך לקחת בחשבון גם מצב של מנהרות חודרות לכיוון מצרים במדבר ודרך הים.

מפה עזה - מצרים
קרדיט: ויקי4800, Cc-by-sa-3.0

אנחנו יודעים הרי שחמאס עלה לשלטון בבחירות "דמוקרטיות" בעזה, אבל שנים כבר שאין שום בחירות. רבים מהתושבים ברצועת עזה, מבינים כי הם בני ערובה של חמאס אבל אסור להם לומר זאת בפומבי שמא יבולע להם. אין בעזה דמוקרטיה, מי שמתנגד, מקשה על ארגון הטרור דואגים "להעלים" אותו. השלטון של ארגון הטרור חמאס-דאעש בעזה הוא שלטון של פחד, התושבים תומכים מתוך פחד ולאו דווקא בגלל שזה מה שהם היו רוצים. שלא נתבלבל לרגע יש גם ביניהם כאלה שכן תומכים בחמאס, באידיאולוגיה ובדרך ההתנגדות. מספיק היה לראות את ההמונים שפרצו את הגדרות ביום הטבח והשתוללו בקיבוצים ובמושבי העוטף באין מפריע. היו גם כאלה שבזזו, רצחו וחטפו.

כך או אחרת אין ספק שלאחר המלחמה, כשחמאס יושמד ירווח גם לתושבים ברצועת עזה. טרם ברור מי ישלוט שם, אבל כל חלופה אחרת תהיה עדיפה על ארגון טרור אנוכי שחושב רק על עצמו ולא אכפת לו מהתושבים שלו. רק לפני כמה ימים סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק אמר בקולו כי תושבי עזה הם באחריות האו"ם, למעשה הם לא מעניינים אותם.

במהלך ימי הלחימה יש לכך גם עדויות רבות, בכך שהם משתמשים בתושבים כמגנים אנושיים, מבצעים ירי מתוך מרכזי אוכלוסייה, בתי ספר, אוניברסיטאות, מרפאות, בתי חולים ומקומות נוספים שמספקים להם מחסה. רק אתמול דווח ברשתות החברתיות של הערבים בעזה כי חמאס טבח בתושבים שניסו לרדת דרומה כפי שצה"ל הורה להם על מנת שלא יפגעו. הסרטונים עלו ברשתות אך בכלי התקשרות הרשמיים הפכו את האמת וציינו כי הגופות הפזורות לאורך מאות מטרים שנראות בסרטונים נהרגו בתקיפות צה"ל.

לסיכום: המלחמה הזו שתסתיים בהשמדתו של חמאס תטיב לא רק עם אזרחי ישראל אלא גם עם תושבי רצועת עזה, הם בתוך תוכם יודעים את זה.

Back to top button