מבזקים

לפיד: "קיבלתי היום מכתב עצוב יותר מכל דבר אחר"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שני) במליאת הכנסת כי הוא מצטרף לקריאה לתיקון חום הלאום.

"קיבלתי היום מכתב משייח מופאק טריף שהוא יו"ר המועצה הדתית הדרוזית העליונה, בעצם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית. מכתב עצוב יותר מכל דבר אחר." אמר לפיד והוסיף, "הוא דיבר שם על ההרוגים של העדה הדרוזית בחודש הנורא הזה – על סא"ל עלים סעד ז"ל, על רס"ל ג'ואד עאמר ז"ל, על רב"ט דניאל ראשד ז"ל, כמובן על גיבור ישראל סא"ל סלמאן חבקה ז"ל."

יאיר לפיד בכנסת
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

"הוא אמר אני הולך להלוויות ואנחנו עומדים שם ונושאים איתנו עדיין את עלבוננו על חוק הלאום. תתקנו אותו, זה הזמן. זה הרגע, אנחנו נלחמים אתכם, אנחנו מסכנים את חיינו, אנחנו מאבדים את הטובים שבלוחמינו, אנחנו בפעם המי יודע כמה מקדשים את הברית הזאת בדם, תתקנו את חוק הלאום." הוסיף לפיד והמשיך, "לא מבקשים ממכם לבטל אותו, לא מבקשים ממכם להפר את ההבטחה שנתתם לעצמכם על ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, אבל תתקנו את חוק הלאום ברגע הנורא הזה שבו אנחנו קוברים את מתינו לצד מתכם והחיילים שלנו נלחמים לצד החיילים שלכם, כמו שכולם בעצם חיילים של אותו צבא, של אותה מדינה, של אותה ישראליות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אז אני רוצה להעביר מפה ולהצטרף מפה לבקשתו של השייח טריף – בואו ברגע הזה בחיי המדינה נתקן את חוק הלאום כדי שיהיה ברור שבחייהם ובמותם שווים הם." אמר לפיד.

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button