מבזקיםצבא וביטחון

סבב הסברה נוסף: נציגי משפחות החטופים והנעדרים יטוסו לבריסל

נציגים של מטה משפחות החטופים יצאו מחר (שלישי) לבריסל כמשלחת הסברה נוספת ביוזמת משרד התפוצות בשיתוף משרד החוץ ומנהלת המנהלת הלאומית לקשרי ישראל והתפוצות ובה נציגי משפחות הנרצחים והחטופים ממתקפת הטרור שביצע חמאס ב-7/10. מטרת המשלחת הזו, כמו קודמותיה בסדרת המשלחות של נציגי המשפחות לחו״ל (לונדון, רומא, קנדה, שיקגו, אטלנטה) היא לחשוף את אכזריות החמאס, לדרוש מאירופה לפעול לשחרור החטופים הנמצאים בשבי בעזה, ולפעול נגד חמאס.

תמונות החטופים בניו יורק - טיימס סקוור - קמפיין עולמי
ארכיון. צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

בבריסל ינאמו המשפחות מול חברי הפרלמנט האירופי, יפגשו עם בכירים בנאט”ו ויערכו מסיבת עיתונאים לתקשורת הבינלאומית המדווחת מבריסל. שר החוץ אלי כהן יגיע לבריסל, ינאם בפרלמנט ויקיים פגישות מדיניות.

בערב יום ג׳, 7/11, תקיים המשלחת טקס אזכרה גדול לציון 30 יום לטבח, בבית הכנסת הגדול בבריסל לזכר 1,400 הנרצחים במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ולחיילים שנפלו במלחמת ״חרבות ברזל״. בטקס ישתתפו מאות אנשים ובהם המשפחות חברי המשלחת, חברי הפרלמנט האירופי, הקהילה היהודית, שגרירים של מדינות באיחוד האירופי ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוני אשר, נציג משפחות החטופים, שאשתו ובנותיו נחטפו וחמותו נרצחה: ״חודש ימים אני מסתובב בבית ריק. קם בלילה ורואה את המיטה שלי ללא אשתי דורון ואת המיטות הריקות של הבנות שלי רז ואביב. ילדות בנות ארבע וחצי ושנתיים וחצי שלא עשו רע לאף אחד ונחטפו יחד עם אמם. פינת המשחקים, הבובות, הנעליים הקטנות על השידה שמחכות להן. אני מצפה מהאיחוד האירופי לתת לי הסבר, איך הוא מדבר על סיוע הומניטרי לעזה כאשר לי אין מושג מה קורה עם היקר לי מכל. אני מתכוון לדרוש תשובות לשאלות הללו מחברי הפרלמנט של האיחוד האירופי״.

שר התפוצות עמיחי שיקלי: ״בשבוע בו אנו מציינים 30 יום לטבח הנורא ביישובי עוטף עזה ו-85 שנים למאורעות ליל הבדולח, ישנה חשיבות אדירה להקים קול זעקה בבירת היבשת שאדמתה רווייה בדמם של מיליונים מבני עמנו. עלינו להבטיח שמדינות האיחוד האירופי יזכרו היטב כיצד הסתיים בפעם הקודמת אירוע שהחל בריסוס צלבי קרס, סימון בתי יהודים, ופגיעה ברכושם״.

שר החוץ אלי כהן: ״ישנה חשיבות עליונה לכך שהעולם ישמע ממשפחות החטופים על פשעי החמאס הבלתי נסלחים באופן בלתי אמצעי, במסגרת משלחות שאורגנו לאירופה ולמדינות נוספות. חטיפת אזרחים, בהם תינוקות, ילדים, נשים וניצולי שואה, מנוגדת לכל חוק בינלאומי ולכל נורמה אנושית. הביקורים של המשפחות לחו"ל הם אמצעי חשוב המאבק להחזרת בני הערובה למשפחותיהם״.

בין נציגי המשפחות שיצאו לבריסל:. איילה יהלומי – אחיה, אוהד, ובנו (אחיינה), איתן, נחטפו על-ידי חמאס מביתם שבקיבוץ ניר עוז לרצועת עזה. שי ונקרט – עומר, בנו (22), נחטף במסיבה ברעים. עומר סובל ממחלה כרונית והוא זקוק לתרופות. עמרי אלמוג – אחותו של עמרי, חן אלמוג-גולדשטיין (49) יחד עם 3 ילדיה: אגם (18), גל (11) וטל (9) נחטפו לעזה ובעלה נדב אלמוג-גולדשטיין (49) ובתם ים (20) נרצחו על ידי המחבלים בביתם בכפר עזה. דבורה עידן – צחי עידן (49), בנה של דבורה, נחטף לעזה וביתו מעיין (18) נרצחה על ידי המחבלים בביתם בנחל עוז ב-7 באוקטובר. יוני אשר – אשתו, דורון כץ אשר (34) נחטפה, אמה, אפרת כץ (69), נרצחה ובנותיו הקטנות רז (4.5) ואביב (2.5) נחטפו עם האם, גיסו רביד כץ (51), ובן זוגה של חמותו חטופים בעזה

Back to top button