מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: דיון בבית משפט ללא נוכחות העצורים

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים, הוראת שעה – חרבות ברזל . 12 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מוצע להסמיך את שר המשפטים, לאחר התייעצות עם השר לביטחון לאומי או בהסכמתו, לפי העניין, להכריז כי יהיה ניתן לקיים דיונים בבתי המשפט ובבתי הדין שלא בנוכחות עצורים ואסירים אלא בהשתתפותם בהיוועדות חזותית, זאת לאחר ששוכנע כי קיים סיכון ממשי בהבאתם לדיונים בשל מצב החירום המיוחד. כמו כן, מוצע להקנות סמכות זהה לשר הביטחון להכריז כאמור ביחס לדיונים בבתי דין צבאיים.

בדברי ההסבר נכתב: "בשל מצב החירום המיוחד השורר בארץ, והלחימה הנמשכת גם בעת פרסום הצעת חוק זו, לרבות מתקפת טילים ברחבי הארץ, יש קושי ניכר ללוות אסירים ועצורים לדיונים ברחבי הארץ, באופן שלא יסכן אותם ואת המסיעים והמלווים אותם. בעת הזו, הוצאת אסירים ועצורים לדיונים המתקיימים בעניינם בבתי המשפט ברחבי הארץ מהווה סיכון משמעותי לחייהם של האסירים, העצורים והמלווים כמו גם סגל הסוהרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נוסף על כך קיימים קשיים משמעותיים לבצע את המשימה של ליווי אסירים ועצורים לדיונים כאמור, בשל השלכותיהם של אירועי הלחימה על פעילות שירות בתי הסוהר ומשטרת ישראל ולנוכח המשימות המוטלות על הגופים בעקבות המלחמה ובקשר ענייני אליה."

Back to top button