מבזקיםפוליטי / מדיני

מלחמת חרבות ברזל: אושרה הצעת חוק האוסרת על פיטורי עובדים בזמן מלחמה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, הוראת שעה – חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, קובע הגנה מפני פיטורים של עובדים במצבי חירום. מוצע לתקן את הסעיף האמור ולקבוע כהוראת שעה כי חל איסור לפטר גם עובד שנעדר מעבודתו או לא ביצע את עבודתו, אם היעדרותו או אי ביצוע העבודה כאמור נובע מכך שהעובד התפנה ממקום מגוריו אשר נמצא באחד היישובים המנויים בתוספת המוצעת לחוק.



מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת


• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, מוצע לקבוע הגנה דומה לעובד שהוא הורה או בן זוג של נעדר, שבוי או חטוף בפעולות האיבה או בפעולות המלחמה (ובתנאים מסויימים המפורטים בהצעת החוק – גם בן משפחה אחר), וכן לעובד שהוא נעדר, שבוי או חטוף כתוצאה מפעולות האיבה או מפעולות המלחמה. כמו כן מוצע לקבוע שהאיסור החל על מעסיק לפטר את עובדו שנעדר מעבודתו לצורך השגחה על ילדו, יחול גם לעניין עובד שהוא הורה במשפחת אומנה.

בדברי ההסבר נכתב: "במסגרת האירועים האמורים, צה"ל ערך גיוס מילואים רחב של למעלה מ־300,000 חיילי וחיילות מילואים, לכל המערכים בצה"ל ובמערכת הביטחון. מרחב עוטף עזה ואזורים נוספים במדינת ישראל הוכרזו כשטח צבאי סגור שהכניסה אליהם אסורה, וביישובים רבים בישראל התושבים התבקשו להתפנות מבתיהם.

המציאות השוררת בישראל בעת הזו, בשילוב עם המגבלות שהוטלו על האוכלוסייה ופינוי יישובים רבים מאזור הצפון והדרום, מקשות על קיום שגרת עבודה רגילה, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי."

Back to top button