חדשות חוץמבזקים

מתנת יום הולדת קטלנית: בכיר בצבא אוקראינה נהרג, בנו בן ה-13 נפצע קשה

העוזר הצבאי של המפקד העליון של צבא אוקראינה, רס"ן גנאדי צ'סטיאקוב נהרג לאחר שמתנת יום הולדת שקיבל התפוצצה בביתו, בנו בן ה-13 נפצע קשה.

בכלי התקשורת באוקרינה מדווחים כי בעוזר הצבאי מת ב"נסיבות טרגיות" ביום הולדתו לאחר שאחת המתנות שקיבל התפוצצה כשהראה אותה לבנו. גנאדי צ'סטיאקוב, בן 39, מת בעת שפתח את החבילה בביתו, כך אמר ביום שני בלילה המפקד הצבאי העליון של אוקראינה, גנרל ולרי זלוז'ני. "בנסיבות טרגיות, ביום הולדתו, עוזרי וחברי הקרוב, רב סרן גנאדי צ'סטיאקוב, מת", אמר בהצהרה.

גנאדי צ'סטיאקוב.
גנאדי צ'סטיאקוב. צילום: פייסבוק

רב סרן צ'סטיאקוב חגג את יום הולדתו כש"מטען חבלה לא ידוע התפוצץ באחת המתנות", אמר הגנרל זלוז'ני. "מתנהלת כעת חקירה כדי לקבוע את "הנסיבות" של האירוע", הוא הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הפנים של אוקראינה, איהור קלימנקו תיאר מאוחר יותר את מקרה המוות של צ'סטיאקוב כתאונה.

מר קלימנקו, כתב בהודעה בערוץ הטלגרם שלו כי "העוזר של המצביא האלוף גנרל זלוז'ניי חזר הביתה עם מתנות מעמיתים, כולל קופסת רימונים מתוצרת מערבית שהוא הראה לבנו. הבן לקח תחילה את התחמושת בידו והחל לסובב את הטבעת. לאחר מכן, איש השירות (צ'סטיאקוב) לקח את הרימון מהילד, משך בטעות את הטבעת, וגרם לפיצוץ הטרגי".

מר קלימנקו ציין כי "העמית ששלח את המתנה זוהה וכן שני רימונים נוספים מסוג זה נמצאו במשרדו בשעה שנפתחה חקירה". לדבריו, הוא פרסם את ההסבר כדי לא "להפיץ מידע לא רשמי".

מקור ביטחוני אמר לאתר החדשות של העיתון האוקראיני “אוקראינסקה פרבדה” כי רב סרן צ'סטיאקוב היה בוגר האקדמיה הצבאית ומאומן באופן מלא בטיפול ברימונים. הנאדי, אלמנתו של צ'סטיאקוב אמרה כי "הוא הביא הביתה שקית מתנה עם בקבוק אלכוהול וכוסות יין בצורת רימון. הפיצוץ אירע כשהוא פתח את המתנה."

הגנרל זלוז'ני אמר: "אני מתמודד עם כאב בלתי יתואר ואובדן כבד עבור הכוחות המזוינים של אוקראינה ועבורי באופן אישי. תנחומיי העמוקים למשפחה".

נראה כי תצלום מהמקום מציג כמה חפצים בצורת רימון שוכבים על הקרקע לצד מה שנראה כבקבוק אלכוהול.

רב סרן צ'סטיאקוב הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. על פי הדיווחים, בנו, בן ה- 13, נפצע כאמור קשה בפיצוץ .

המשטרה האוקראינית מצאה עוד חמישה רימונים חיים בביתו של רב סרן צ'סטיאקוב.

Back to top button