חדשות חוץמבזקים

תקרית דיפלומטית מביכה: שר החוץ הטורקי סירב לחבק את בלינקן – זו הסיבה

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן הגיע ביום שני האחרון לבקר בטורקיה, שם נפגש עם שר החוץ הטורקי, האקן פידן. אלא שקבלת הפנים של השר הטורקי הביכה מאוד את מזכיר המדינה האמריקני מול המצלמות.

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראה מזכיר המדינה האמריקני מתקרב עם גופו לעבר השר הטורקי על מנת לחבקו ונראה ששר החוץ הטורקי לוחץ בחוזקה את ידו והודף אותו אחורנית, על מנת להימנע מהחיבוק. האירוע עצמו שתועד, התפרסם בכלי תקשורת בעולם אך לא ניתן הסבר מדוע הגיב כך שר החוץ הטורקי. עם זאת עלו השערות, כי השר הטורקי רצה להראות למזכיר המדינה האמריקני כי הוא כועס על הגיבוי שארצות הברית מעניקה לישראל במלחמתה בעזה. אלא שלא זאת הייתה הסיבה האמיתית.

העיתון הטורקי "הורייט" חשף את הסיבה ונימק, כי הסיבה לסירובו שר החוץ הטורקי לחבק את בלינקן נבעה מ"חוסר הטאקט" מצד מזכיר המדינה האמריקני, זמן קצר לפני הפגישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעיתון הסבירו, כי המזכיר בלינקן הגיעה עם השיירה שלו למטה משרד החוץ הטורקי, בחוץ המתין לו השר הטורקי פידן ליד דלת הכניסה, כפי שהוא עושה בדרך קבע בעת קבלת פנים של אישים שמגיעים לבקר. בלינקן לא יצא ממכוניתו מיד עם הגעתו למקום ונשאר בתוך המכונית לשוחח בטלפון, מה שהרגיז מאוד את השר הטורקי שהסתובב וחזר פנימה אל תוך הבניין.

זו למעשה הסיבה לכך שהשר הטורקי סירב לחבק את מקבילו האמריקני.

יש לציין כי מלבד התקרית הדיפלומטית המביכה, הכינו הטורקים קבלת פנים "מיוחדת" למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, כשתלו מעל גשר שבו עברה השיירה שלו את תמונתו של דובר חמאס, אבו עוביידה.

Back to top button