חדשות חוץמבזקים

בשלטון עד 2030: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יתמודד שוב בבחירות לנשיאות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט להתמודד שוב על הנשיאות בבחירות הקרובות ברוסיה ב-2024, אם ינצח הוא יישאר בשלטון עד שנת 2030. כך על פי דיווח ב"טלגרף". עם זאת משרדו לא אישר עדיין את הידיעה.

הדיווח מבוסס על מקורות אנונימיים בקרמלין, שהוסיפו כי הודעה פומבית תתפרסם "בקרוב". מר פוטין, כיום בן 71, הוא מנהיג רוסיה מאז שנת 1999, אז הוענקה לו הנשיאות על ידי בוריס ילצין. הוא כבר כיהן כנשיא זמן רב יותר מכל שליט רוסי אחר מאז יוסיף סטלין. "ההחלטה התקבלה – הוא ירוץ", ציטט גורם המעורה בפרטים.

הבחירות אמורות להתקיים ברוסיה במרץ 2024. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בספטמבר שאם מר פוטין יחליט להתמודד, אף אחד לא יוכל להתחרות בו. על פי החוקה הרוסית, הנשיא נבחר לכהונה של שש שנים, כך שפוטין יישאר בתפקידו עד 2030.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא חתם על חוק בשנת 2021 שתיקן את החוקה, והגביל את אזרחי רוסיה לשתי כהונות נשיאותיות. אבל החוק אינו סופר תקופות שקדמו עד שנכנס לתוקף, מה שמאפשר לפוטין להתמודד בבחירות פעמיים נוספות.

ה"טלגרף" אמר כי פוטין רוצה להישאר בשלטון כדי לנווט את רוסיה במהלך התקופה הסוערת ביותר שלה בעשרות השנים האחרונות, זאת לאחר שפלשה לאוקראינה בפברואר אשתקד.

על פי הסקרים במדינה אחוזי התמיכה של המנהיג בן ה-71 עומדים על 80%.



נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין


Back to top button