חדשות חוץמבזקים

החשיפה של נשיא ארה"ב לשעבר: "זה סיפור שמעולם לא סיפרתי קודם לכן"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ חשף פרטים מאוד מעניינים שאירעו לאחר שחוסל מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בתקיפה אווירית אמריקאית ב-3 בינואר בשנת 2020.

בעצרת בחירות שקיים ב-2 בנובמבר אמר הנשיא לשעבר טראמפ: "זה סיפור שמעולם לא סיפרתי קודם לכן".

הוא סיפר כי איראן שיתפה פעולה עם ארה"ב לאחר פגיעת המל"ט וכי ממשל טהראן הודיע ​​לוושינגטון וירה טילים לעבר בסיסי ארה"ב, אך חמישה מהם הושמדו באוויר והאחרים נפל סביב הבסיס. "האיראנים התקשרו אלינו ואמרו: "אנחנו צריכים לפגוע בבסיסים שלכם כדי להגן על המוניטין שלנו"".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבה מומלצת: עזה עולה בלהבות, איפה ראשי חמאס נמצאים ומהו הונם?

הוא הודה כי התקיפות של איראן על בסיסי ארה"ב לאחר חיסולו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני על ידי ארה"ב התרחשו לאחר שידעו על כך מראש.

וכך אמר טראמפ: "זה סיפור שמעולם לא סיפרתי קודם. כשאיראן הפילה את אחד המל"טים שלנו, הוא היה בן 14. זה לא היה בעל ערך רב. בסמוך היה מטוס מנוע גדול ובו 39 מהנדסים וטייסים. שאלתי את הגנרלים 'האם הפילו את המטוס מאחוריו?' "לא אדוני, הם לא עשו זאת," הם אמרו. אמרתי שזה מעניין. אבל היינו צריכים לפגוע באיראן, אז פגענו בהם חזק. השבתנו את הרדאר שלהם ודברים שונים, והצהרתי שאם הם יבואו נגדנו, נעשה להם דברים שהם מעולם לא חשבו שאפשריים."

כתבה מומלצת: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה – פרטים על חייו האישיים והיכן הוא מסתתר?

טראמפ ממשיך לספר: "האיראנים התקשרו אלינו ואמרו: "אין לנו ברירה, אנחנו צריכים לירות בכם כדי להציל את המוניטין שלנו. נשגר 18 טילים לעבר בסיס צבאי מסוים, אבל אל דאגה, הטילים לא יגיעו לבסיס. אני זוכר את אותו הלילה ההוא, זה היה לילה מעניין. אני הייתי היחיד שלא היה עצבני כי ידעתי מה הולך לקרות. הם אמרו לנו, "אל תדאגו. אנחנו נשגר 18 טילים לעבר הבסיס הצבאי שלכם, אבל אף אחד מהם לא יפגע בבסיס. אלה טילים מאוד מדויקים , אלה טילים שבעצם אף פעם לא מפספסים, הם מאוד אמינים, מאוד מדויקים. חמישה מהם הושמדו באוויר והיתר נפלו מסביב לבסיס".

Back to top button