חדשות הארץמבזקים

מקור מפגעי הריח והעשן באזור השפלה – שריפת פסולת ברשות הפלסטינית

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי משעות הבוקר המוקדמות (רביעי) התקבלו במוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה פניות רבות בנושא מפגעי ריח שריפה חמורים באזורי השפלה לרבות רמת גן, גבעתיים, שוהם, ברקת ופתח תקווה.

על פי ניתוח שביצע מערך הניטור של המשרד להגנת הסביבה, המקור האפשרי לזיהום האוויר הוא שריפות, ככול הנראה מאזור רנתיס, בשטחי הרשות הפלסטינית שם מופעל אתר פסולת פיראטי.

המשרד להגנת הסביבה מוטרד מאוד משריפות הפסולת בשטחי הרשות הפלסטינית והשפעתן על הציבור והסביבה, ונמצא כל העת בקשר עם המנהל האזרחי, שכל הסמכויות לטיפול בפסולת ושריפתה ביהודה ושומרון נתונות בידיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, נמצא כעת בשטח השריפה, יחד עם סמנכ"ל בכיר לאכיפה ולפיקוח, יצחק בן דוד (בנדה) וקמ"ט איו"ש של המנהל האזרחי, בני אלבז. זאת, כדי לוודא כי המנהל האזרחי והגורמים השונים מטפלים בנושא. מסיור בשטח עולה כי עיקר הפסולת הנשרפת היא פסולת בניין.

מנתוני תחנות ניטור האוויר הארצי, נמדדו עליות בריכוזי החלקיקים ובריכוזי הבנזן באזורים אלו. כמו כן, בשעות אלו שוררים תנאים מטארולוגיים קשים, רוחות דרום מזרחיות חלשות אשר מקשות על פיזור מזהמי האוויר. שילוב השריפות והתנאים המטאורולוגיים מביאים לעליה בריכוזי המזהמים אשר נמדדו בתחנות הניטור.

במקביל, המשרד שלח כוננים לאזור מוקדי הפניות, כרגע אין הנחיות התנהגות מיוחדת לציבור בנוגע לזיהום האוויר, המשרד יעקוב אחר הטיפול במפגע זה ויעדכן במידת הצורך.

צילום: המשרד להגנת הסביבה
שריפה - פסולת - רנתיס
צילום: המשרד להגנת הסביבה
שריפה - פסולת - רנתיס
צילום: המשרד להגנת הסביבה
שריפה - פסולת - רנתיס
צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button