חדשות הארץמבזקים

דואגים למילואימניקים – העלאת שכרם אושרה בקריאה ראשונה

תוספת של אלפי שקלים לחיילי המילואים שגוייסו למלחמת חרבות ברזל. העלאת השכר אושרה בקריאה ראשונה בהצעת חוק הביטוח לאומי, ׳הוראת שעה תגמולים למשרתים במילואים׳ – העלאת שכרם של חיילי המילואים ל- 300 ש"ח ליום וכ – 9000 ש"ח בחודש.

השר בן צור -״בימים אלו אזרחי ישראל עומדים כמקשה אחת מאחורי מאות אלפי הלוחמים בסדיר ובמילואים שמחרפים את נפשם בהגנה על הארץ והמולדת, חוק העלאת שכרם של חיילי המילואים, הוא המעט שאנחנו יכולים לתת להם כהוקרה והערכה על פועלם הכביר למען ביטחון ישראל״

בהצעת חוק שהוגשה היום (רביעי) ע״י שר העבודה יואב בן צור, מוצע לעגן בחוק הביטוח הלאומי, כהוראת שעה לתקופה מיום ה-7 באוקטובר 2023 עד-30 בנובמבר 2023 את האמור בהחלטת ממשלה מס' 1023 מתאריך ה-3 בנובמבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נוכח גיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי הלחימה, יעלה שיעור התגמול המזערי המשולם לחיילי המילואים המשרתים בתקופת הוראת השעה האמורה, ויעמוד על שיעור של 95% מהסכום הבסיסי, לחודש, מחולק בשלושים, סכום של 300.61 שקלים חדשים ליום מילואים, כ-9,000 ש״ח לחודש".

תיקון זה יחול על כל מי שנקרא לשירות מילואים בהתאם לצו מילואים שהוציא שר הביטחון לפי סעיף 8 לחוק שירות המילואים. הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה ללא מתנגדים ובימים הקרובים היא תעלה לקריאה שניה ושלישית.

שר העבודה יואב בן צור: "בעת שמאות אלפי לוחמים ולוחמות בסדיר ובמילואים מחרפים את נפשם בהגנה על הארץ והמולדת, חובה עלינו לעמוד לימינם ולתת להם ביטחון כלכלי. חוק העלאת שכרם של חיילי המילואים, הוא המעט שאנחנו יכולים לתת להם כהוקרה והערכה על גבורתם ההרואית במערכה הקשה מול אויבנו.

אני מודה לראש הממשלה, לשר האוצר, למ״מ מנכל״ית הבטל״א ועובדי הביטוח לאומי על התגייסותם המהירה והנחושה לקדם את החוק למען היקרים לנו מכל, חיילי צה״ל".

עוצבת סיני - טנקים - אימון - חיילי מילואים - לוחמי צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button