מבזקיםצבא וביטחון

דיווח: ישראל ביקשה מארה"ב סיוע של 200 מל"טים מסוג Switchblade 600

מדינת ישראל הגישה לאחרונה בקשה לממשלת ארצות הברית שנבדקת כעת, לקבלת סיוע של 200 מל"טים תוקפים (הקמיקזה) מסוג Switchblade 600, כך דווח באתר DefenseScoop.

מל"ט מתאבד Switchblade 600
צילום: AeroVironment

על פי הדיווח באתר, המל"טים נכללו בין יכולות נוספות שביקשה ההנהגה הישראלית מעמיתיהם האמריקאים ב-30 באוקטובר או לפני כן, כך על פי מסמך של הפנטגון וגורמים רבים שאישרו כי ישראל הגישה את הבקשה.

לא ברור כמה זמן ייקח לארצות הברית לקבל את ההחלטה בעניין זה או מתי המל"טים יועברו לידי ישראל, אם אכן תאושר הבקשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המל"טים מסוג Switchblade 600 מיוצרים על ידי יצרנית הרחפנים "AeroVironment" ומיועדים להשמיד כלי רכב משוריינים ומטרות אחרות בפעולות מרובות תחומים. יחידות של צבא ארה"ב עברו לאחרונה להתנסות במל"טים כאלה, בעלי טווח של כ-40 קילומטרים, יכולות שהייה בשמים למשך 40 דקות וטיסה במהירות של כ- 185 קמ"ש.

המל"ט מצויד בחיישנים משוכללים מאוד הפועלים ברזולוציה גבוהה ובקרת טיסה מדויקת ומתקדמת. הוא קטלני ומדויק מאוד, כך על פי תיאור המוצר ב אתר היצרן.

"המל"ט בעל טכנולוגיה שמאפשרת למפעיל לבטל את המשימה בכל עת ולהפעיל לאחר מכן מחדש את אותן מטרות או אחרות מספר פעמים על פי פקודת המפעיל", ציינו ב "AeroVironment".

החברה לא ציינה בפומבי את המחיר עבור מל"ט ה- Switchblade 600, אך מסמכי תקציב מגלים שהמערכת הקטנה יותר של החברה, Switchblade 300, עשויה לעלות בסביבות 80,000 דולר כל אחד.

"אנחנו לא מציבים תנאים לסיוע שניתן לישראל. מה שאני יכולה לומר לכם הוא שבכל פעם שמדינה כמו ישראל מקבלת נשק או תמיכה צבאית מארה"ב, אנחנו מצפים מהם לציית לחוק ההומניטרי הבינלאומי", אמרה סגנית מזכירת העיתונות של הפנטגון, סברינה סינג, לאתר DefenseScoop במהלך תדרוך שהתקיים אתמול.

צילום: AeroVironment

Back to top button