חדשות חוץמבזקים

דוח מטריד:עלייה באירועים אנטישמים ברחבי העולם

שליחים למאבק באנטישמיות מ-24 מדינות פרסמו ביום שני האחרון (6.11) הצהרה משותפת בקריאה לממשלות להגן על הקהילות היהודיות במדינותיהם מפני איומי האנטישמיות המתגברים על רקע אירועי המלחמה.

ההצהרה אף קוראת לגורמי הבטחון המקומיים להגביר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים, לאוניברסיטאות להגן על הסטודנטים היהודים, ולחברה האזרחית להשמיע קולה כנגד האנטישמיות ושיח השנאה הגואה.

במדינת קנדה טענה נציבת זכויות האדם של מחוז קולומביה הבריטית, כי אירועי המלחמה גורמים לעליה באפליה ובאלימות הננקטת כנגד יהודים ומוסלמים, וקראה לקדם פעולה מהירה להתמודדות עם התופעה. כמו-כן, ציינה כי בוונקובר בלבד תועדו 18 אירועי שנאה המכוונים כנגד יהודים מאז פרוץ המלחמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אנטישמיות פריז צלבי קרס
אילוסטרציה. צילום: A.G

לצד זאת נשיאת האסיפה הלאומית, Yaël Braun Pivet, שהינה יהודייה, התלוננה בשישי האחרון (3.11) במשטרה המקומית על קבלת מכתב איום אנטישמי נוסף שנשלח לה, המצטרף לאיומים קודמים שהופנו כנגדה על רקע המלחמה.

כמו כן במדית אסטוניה שם התקיימה הפגנה פרו פלסטינית בעיר בטאלין ביום ראשון (5.11) בהשתתפות כ-300 איש , רובם ככולם מהגרים מהמזרח התיכון. מספר מפגינים נעצרו לאחר שקראו קריאות "מהים עד לירדן" האסורה באסטוניה.

עוד נתון מדאיג עולה מהדוח שהתפרסם ביום שני במכון IMPACT-se, מצא כי 14 עובדים של ארגון UNRWA ברצועת עזה הביעו תמיכה במתקפת חמאס בפוסטים במדיה החברתית, כאשר בין העובדים גם אנשי חינוך.

Back to top button