חדשות חוץמבזקים

הערבים מהדהדים את השקר: "ישראל מעסיקה שכירי חרב במלחמה בעזה"

"עם חוזים בהיקף של 3,800 יורו לשבוע שכירי חרב ספרדים, גרמנים, צרפתים ואמריקאים מספקים תמיכה והגנה לצבא הישראלי בעזה", כך מדווחת רשת הטלוויזיה "אנה אל ערבי".

בסרטון שפורסם עם הדיווח נטען כי "שכירי חרב ספרדים משתפים פעולה עם הצבא הישראלי בעזה. הם מעניקים את ההגנה על החיילים הישראליים, המחסומים והמעברים תמורת 4 אלף יורו לשבוע."

עוד נאמר בסרטון כי העיתון הספרדי "אל מונדו" חשף מידע על חייל ספרדי לשעבר, פדרו דיאז פלורס קורלס" ונטען שהוא שכיר חרב ספרדי, "בעבר הוא נלחם באוקראינה נגד רוסיה עם הלגיון הבינלאומי. בשנת 2018 הוא נלחם נגד דאעש בעיראק וכעת הוא נמצא בחוזה ישירות עם הצבא הישראלי. הם גייסו אותו ועוד שלושה שכירי חרב ספרדים נוספים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסרטון ציינו כי "שתי חברות צבאיות פרטיות בשם "רייבן ו- CST גלובליות", מספקות תמיכה לכוחות הישראליים. הם מעסיקים שכירי חרב מצרפת, גרמניה, אלבניה וארצות הברית תמורת חוזים של כ- 16 אלף יורו לחודש כדי לאבטח יחידות צבא ישראליות ולשמור על שיירותיו."

בהמשך הסרטון נטען כי "בנוסף לשכירי חרב ישראל מסתמכת גם על אלה שידועים כ "חיילים בודדים". הם חיילים שלא נושאים אזרחות ישראלית, או כאלה שיש להם מוצא יהודי אבל אין להם משפחות בישראל. מספרם מוערך בכ- 7,000 שעובדים בצבא הישראלי."

הדיווח ברשת הטלוויזיה "אנה אל ערבי", מתבסס על פרסום בעיתון הספרדי "אל מונדו" לפני מספר ימים שככל הנראה נפל בפח, לאחר שהתברר כי האיש המציא את הסיפור. כלי תקשורת נוספים, כמו רשת אל ג'זירה, הידהדה אף היא את השקר כמובן.

מבירור המקרה עולה כי חייל לשעבר בצבא ספרד, פדרו דיאז פלורס קורלס (בן 27) סיפר לעיתון כי הוא שכיר חרב שנשכר על מנת לתמוך בחללי צה"ל וכי בעבר לחם בקרבות בעיראק ובאוקראינה. הוא בנוסף סיפר כי מדובר בעבודה משתלמת ונקב בסכום של 3,900 יורו שלטענתו מקבל מישראל בעבור שבוע עבודה. לא די בכך, העיתון אף פרסם תמונה של קורלס לכאורה עם חיילים נוספים במדי מג"ב.

קורלס טען בפני העיתון כי הוא נלחם באוקראינה "מתוך כבוד לעקרונות שלו בהגנה על אוקראינה מפני הפלישה הרוסית", אבל את שירותיו הוא נותן לישראל רק בגלל הכסף. הוא ציין כי אינו משתתף במלחמה בעזה באופן ישיר ותפקידו לאבטח את המחסומים בגבולות בעזה ובירדן, וכעת הוא נמצא בגבול הצפון ברמת הגולן.

בעיתון ציינו כי קורלס עובד יחד עם שכירי חרב נוספים מצרפת, גרמניה, אלבניה וארצות הברית. טענות שלא קיבלו אישור משום גורם רשמי, ובטח שלא בישראל.

בעקבות הדיווח המשונה נעשתה פנייה למג"ב, שם הבהירו כי "הכוחות הפועלים בעזה הם צה"ל בלבד. קורלס שיקר לכאורה את העיתון הספרדי והשתמש בתמונת לוחמי מילואים של מג"ב שהצטלמו בעוטף ירושלים ובעזרת תוכנת פוטושופ ערך אותה כשהוא מופיע והיא פורסמה ברשתות החברתיות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה שפורסמה באתר וואלה כי "מדובר במידע כוזב, משטרת ישראל לא פנו ולא שכרו את שירותיו של אף שכיר חרב שיילחם לצדם של לוחמי מג"ב. בניגוד לתמונה המקורית המצורפת, ניתן לראות כי בתמונה שפורסמה, פני הלוחם מעוותים".

התמונה המזויפת שפורסמה בעיתון הספרדי "אל מונדו"
התמונה המזויפת שפורסמה בעיתון הספרדי "אל מונדו"

Back to top button