מבזקיםצבא וביטחון

"תוכיח לי שאתה מצה"ל": העדות המצמררת של לוחם לוט"ר מהלחימה בעזה

חודש שלם עבר מאז הלחימה הקשה בעוטף עזה, כשבימים האחרונים מגיעים עדויות וסיפורי גבורה של הלוחמים שהיו בלב הלחימה ביישובים השונים. הסיפור של רס"ר א' מיחידת הלוט"ר, מתאר עדות מצמררת ללחימה המורכבת וחילוץ התושבים.

רס"ר א' הוא מדריך ראשי בבית הספר ללוחמה בטרור, תפקידו הוא לאמן את לוחמי צה"ל בפעילויות מורכבות כמו אלו שנקלע אליהן ב7.10 כשהוא נלחם ל36 שעות רצופות מול המחבלים.

באותה השבת הוקפץ למחנה אורים, כאשר ברקע נשמעות אזעקות ומעט מאוד מידע ודיווחים באשר למה שקורה ביישובים בעוטף. את הנסיעה לשם עשה יחד עם הצוות שלו שהייתה רצופה נטרול מחבלים וחילופי אש מאסיביים לצד מראות קשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יחידת לוטר -רס''ר  א' -קיבוץ בארי
צילום: זיו קורן
רכב - לוחמי לוטר- צוות א'
צילום: דובר צה"ל

באחד הבתים שעבר משחזר א' הוא נתקל ברגע מצמרר: "באחת הפעמים, ילדה השיבה לי: 'תוכיח'. נתתי לה את מספר הטלפון שלי ואמרתי לה להתקשר בשיחת וידאו. הראיתי לה אותי ואת הלוחמים במצלמה, ואז הדלת נפתחה. אבא שלה חיבק אותי חיבוק שאי אפשר לתאר במילים".

א' והצוות שלו המשיכו לנקודות שונות לאורך יישובי העוטף והבסיסים, כאשר מלבד לחימה הם גם מטפלים בפצועים רבים ובחלק מהמקרים אף עושים זאת באמצעות הדרכה טלפונית של רופא. כאשר נשאר איך מצא את הכוח בשלושים ושש שעות של לחימה וטיפול בפצועים אמר: "בלי אופטימיות לא שורדים דקה. ראיתי את הלוחמים שלצידי מתמודדים עם אירועים קשים וממשיכים להילחם יחד כאגרוף אחד, וזה נתן לי כוח".

לסיום סיפר א' על זיכרון אחד שיישאר איתו ככל הנראה לעד הרגע בו טיפול בזוג בזוג מבוגר שנחטף על ידי מחבלי חמאס, הובלו עד לגדר הגבול והצליחו לחזור תחת ירי. "טיפלנו בהם תוך שהם סיפרו לנו מה קרה, בלי באמת להבין כמה אמיצים הם היו",

קיבוץ בארי - לוחמי צה''ל - רכבים
צילום: דובר צה"ל

צפו בדבריו של א':

Back to top button