חדשות הארץמבזקים

הצהרת דובר צה"ל לתקשורת: יום 34 למלחמת "חרבות ברזל"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת ביום ה-34 למלחמת "חרבות ברזל".

דובר צה"ל אמר: "כוחות צה"ל ממשיכים להעמיק את הלחימה אל תוך לב העיר עזה, מגיעים ומטהרים נכסים של ארגון החמאס, ומחבלים של החמאס ומוצבים שהוא השתמש בהם. אחד מהם זה הרובע הביטחוני, זה אתר מרכזי מאוד בצפון רצועת עזה שמכיל אתרים מפקדות מרכזים של החמאס, ביניהם מטה המודיעין, מטה ההגנה האווירית, מבנים שלטוניים, מתקני אימונים, מפעלים לייצור אמל"ח ומתקניהם. אנחנו פשטנו בפעם השנייה על המרחב הז וטיהרנו אותו, נלחמנו במחבלים, הרגנו בקרבות למעלה מ-50 מחבלים, מצאנו אמצעים רבים של לחימה, מצאנו אמצעים רבים מודיעיניים שאותם ניקח ונלמד מהם, וככה המשכנו לטהר את המרחב הזה ומרחבים נוספים. בנוסף, היום גם חיסלנו מספר מפקדים, ביניהם מפקדים בכירים במערך הטילים נגד הטנקים, שהוא מערך מרכזי בלחימה שלהשבית את המפקדים שלו, להרוג את המפקדים שלו, מהווה פגיעה משמעותית בכוחות הנלחמים נגדנו".

הגרי שיתף, "אני רוצה לעדכן שלפני מספר שעות התלוויתי לרמטכ"ל ולראש השב"כ ולאלוף פד"ם ויחד נכנסנו בשיירה משוריינת, בטנקים בנגמ"שי נמר, אותם כלים שהלוחמים שלנו נוסעים בהם, נכנסנו לתוך רצועת עזה, ללב עזה. יש בזה סיכון, אבל באמירה שהזאת, שהמפקדים הבכירים של צה"ל נמצאים מקדימה, פוגשים את הכוחות, מבינים את הקרב מקדימה, מבינים את האתגרים, זאת אמירה משמעותית, הרמטכ"ל, ראש השב"כ מגיעים ללוחמים בשטח, מבינים את האתגר, שהוא אחד האתגרים הגדולים אולי במזרח התיכון ובעולם כולו, להילחם בעיר כמו עזה, בצפיפות שלה של שאטי, בבניינים גבוהים, עם פעילות תת-קרקעית, זה אתגר שמפקדים מבינים אותו מקדימה". ישבנו יחד עם המאו"ג, מפקדי החטיבות, המפקדים והלוחמים שבשטח, הבנו את האתגרים, מה חסר ומה צריך עוד, בעיקר שמענו שמקבלים מודיעין מצוין והבנו מה עוד אנחנו צריכים לתת להם, מאמ"ן ומשירות הביטחון הכללי, הבנו שהתקיפות של חה"א הן תקיפות מאוד עוצמתיות שמסייעות לכוחות שנלחמים, אנחנו נעמיק את התקיפות האלו על מנת לסייע לכוחות הלוחמים שלנו ולשמור על ביטחונם, כי אנחנו רוצים לשמור על ביטחון הכוחות שלנו ולהילחם במחבלים. בדקנו את הסבבים שהלוחמים שלנו יהיו ערניים, שיהיו מספיק סבבים שנחים ותוקפים, בדקנו את אזורי ההכנה, איך הלוחמים שלנו יהיו מוגנים כשהם פועלים בחזית מתוך החזית, וכך המשכנו. אחד הדברים המשמעותיים שהמפקדים ציינו בשטח זה את אט"ל שפתח מערכים שלמים מקדימה ואת אותם טנקים שנפגעים ואת אותם דחפורים שנפגעים, שיש להם חלק מרכזי מאוד בלחימה ובהגנה על הכוחות, מתקנים מהר מאוד בשטח, אנחנו בכשירות של 90% בכלים שלנו, זה דבר עוצמתי ומשמעותי מאוד לתוך הלחימה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגרי התייחס גם לשיתוף פעולה של ההנהגה הביטחונית: "השותפות של רמטכ"ל וראש השב"כ ביחד כתף אל כתף, נמצאים בשטח, מדברים ומבינים איך לחסל את ההנהגה הבכירה, לפגוע במפקדים ולשפר ללוחמים את המודיעין במלחמה זאת אמירה משמעותית. קיבלנו רוח גבית חזקה, הכוחות אמרו לרמטכ"ל, אנחנו נחושים מאוד להרוג מחבלים, אנחנו מקבלים מה שאנחנו צריכים, אנחנו מוכנים למלחמה ארוכה, אנחנו מתוכננים לפרק את חמאס, נתחיל מצפון הרצועה ונמשיך כמה שצריך, זה המסר מהמפקדים מקדימה – מהחזית".

עוד הוסיף, "הלחימה נמשכת, אין הפסקת אש, אנחנו ממשיכים להילחם, בזמן הזה שעברנו בחזרה ביציאה, עברנו ליד המסדרון ההומניטרי, ראינו שהמסדרון ההומניטרי עובד, ראינו היום למעלה מ-50,000 אזרחים עזתים מצפון הרצועה יורדים דרומה, הם מבינים מצוין שאנחנו נלחמים באופן משמעותי בעיר עזה וסביבתה ושחמאס איבד שליטה, ושבדרום בטוח יותר ולשם מגיע סיוע הומניטרי, לשם מגיע אוכל, מים ותרופות בעזרת מצרים וארה"ב ואנחנו עושים עכשיו פעולה קרקעית שרק נעמיק אותה יותר בתוך לב העיר עזה ונגיע לעוד ועוד מעוזים של חמאס. בזמן שאנחנו סיירנו בשטח, המפקדים מקדימה, היו אחרים שישבו בבונקרים, מנותקים מהמציאות, מנותקים מהעם שלהם, מנותקים מהלחימה, נותנים למחבלים למות מקדימה בזמן שהם יושבים ואוכלים בבונקרים שלהם והאזרחים בעזה כבר מבינים את זה היטב וגם מתבטאים ככה".

הגרי התייחס גם לזירות הנוספות ואמר, "בצפון, תקפנו היום שתי חוליות מחבלים שתכננו לבצע ירי לעבר שטח הארץ, וחולית מחבלים שביצעה ירי לעבר כטמ"ם של צה"ל, בשעות אחר הצהריים פגע כטב"ם במבנה אזרחי בעיר אילת, אין נפגעים, אנחנו בחקירה על האירוע הזה, גם בבירור מאיפה הגיע הכלי טיס הזה, גם בבירור למה לא הופעלה התרעה, אנחנו בודקים את כל הפרטים האלו ונעדכן את הציבור. אין נפגעים, ההתרעה עובדת והמערכות עובדות. לפני מספר דקות, הפעלנו התרעה ואזעקה כי טיל חץ שלנו יירט איום רחוק ממדינת ישראל, רחוק מאילת, שהיה לכיוון מדינת ישראל, יירטו טיל קרקע-קרקע ששוגר לכיוונינו. ההגנה על אזור אילת והמרחב שלה מהים, מהאוויר, ממטוסי ח"א ומשכבות ההגנה שלנו היא הגנה טובה, נתחקר למה קרה לנו מה שקרה לנו, נלמד, נפיק לקחים ונעדכן את הציבור.
באיו"ש, בשעות הלילה אירע פיגוע ירי בשומרון, כוחותינו סורקים את האזור ומחפשים אחר המחבלים, אנחנו ממשיכים בפעילות המבצעית שלנו, המשמעותית, יום ולילה, עוצרים מאות מבוקשים של החמאס ומסכלים עוד פיגועים, במעצרים ובהסרת איומים על מהאוויר. כך גם פעלנו במחנה הפליטים ג'נין, חטיבה 900 עדיין עובדת שם בשטח, הורגת מחבלים, מבצעת פעילות כנגד סיכול טרור בתוך המחנה. בעורף, אנחנו ממשיכים לעדכן את ההנחיות כל יום. מערך ההגנ"א נמצא בפריסה הרחבה ביותר אי-פעם ויירט אלפי איומים לשטח מדינת ישראל, למרות זאת, וגם אם הייתה ירידה בכמות השיגורים, לא להיכנס לשאננות, להקשיב להנחיות פקע"ר, להישאר את כמות הזמן הנדרש במרחב המוגן, עד שיסתיימו שברי היירוט, לקחת את העשר דקות האלו ולחזור אחרי לשגרה וחיים. האחריות וההקפדה הזאת מצילות חיים".

בסיכום דבריו התייחס לחטופים: "הערב הופץ תיעוד שמראה אות חיים של חנה ויגיל היקרים מתוך רצועת עזה, אנחנו מחבקים אותם ואת המשפחות שלהם ואומרים להם ולכל המשפחות של החטופים, והחטופים אם שומעים אותי – אנחנו לא החמצנו אף הזדמנות ואנחנו לא נחמיץ אף הזדמנות באשר היא להשבת חטופים. צה"ל פועל יחד עם יתר האגונים הביטחוניים מסביב לשעון במאמץ עליון, מודיעיני, מבצעי, אזרחי, כל מאמץ שנוכל לעשות אותו נעשה אותו דבר ראשון ולפניי הכול על מנת להשיב את החטופים. עד כה, עדכנו את משפחותיהם של 239 חטופים, כמו שאמרתי אנחנו עושים הכול, הכול, כדי לעדכן את המשפחות בכל פרט מידע שקיים ברשותנו, גם עכשיו וגם בהמשך כל פרט מידע שנדע נעדכן קודם אתכם ואחרי זה את הציבור. נמסרה גם הודעה למשפחותיהם של 354 חללי צה"ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל, אליהם מצטרפים חללי משטרת ישראל, שב"כ, מד"א ואזרחים רבים אמיצים שנפלו בקרב, ביניהם גם הכבאות וההצלה, יהי זכרם ברוך, נמשיך ללוותם, את המשפחות שלהם ונחזק אותם".

דובר צה"ל - תא"ל דניאל הגרי
ארכיון צילום: דובר צה"ל

Back to top button