מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר לפיד: "הנאמנות לקורבנות ה- 7.10 צריכה להתבטא בשינוי היחסים בינינו"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה כתב לפני זמן קצר (שישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לרגל סיום השבוע החמישי למלחמת 'חרבות הברזל'.

לפיד כתב: "מבעד לעצב של החודש האחרון מסתנן, לראשונה מזה זמן רב, שביב של תקווה. אנשים קמו בבוקר שלמחרת הטבח ושאלו את עצמם שאלות שלא נשאלו מזמן: איך אני יכול לעזור? מה תפקידי במציאות החדשה? מי האנשים שהכי זקוקים לי? מה מחבר אותי לאנשים סביבי?"

"אלו אינן שאלות פוליטיות, הן שאלות של קהילה שנפגעה ומחפשת איך לקום מחדש. הן מבטאות את ראשית ההבנה שלהישאר עצובים אינה נאמנות למתים שלנו. הנאמנות לקורבנות ה-7 לאוקטובר צריכה להתבטא בדרך בה נחיה – בנכונות שלנו לשנות את היחסים בינינו, בנכונות להילחם יחד על הקהילה שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד סיכם: "אנחנו צריכים עכשיו למצוא את הדרך להעביר את השאלות האלה לזירה הציבורית שלנו. חשבנו בטעות שאנחנו גדולים יותר ממה שאנחנו באמת, וחזקים ממה שאנחנו באמת. קיבלנו שיעור בענווה. ישראל היא לא רק מדינה, היא גם קהילה. אסור לנו לפחד מזה. יש לקהילה יתרונות שאסור היה לנו לוותר עליהם. זו ההזדמנות שלנו לחזור להיות מה שנועדנו להיות. בכל רחבי מדינת ישראל תלויים עכשיו שלטים שעליהם כתוב: "ביחד ננצח". הדבר שעלינו להבין הוא לא איך לנצח, אלא איך להיות ביחד".

יאיר לפיד - יש עתיד
צילום: ללא קרדיט, מתוך השידור חי בפייסבוק

Back to top button