חדשות הארץמבזקים

חמש שנים לאחר המחאה – נפתח שלב א בכביש עוקף חווארה

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודיע היום (שישי) לתושבים על פתיחת שלב א'.בכביש עוקף חווארה מצומת יצהר הגדול עד צומת הביתות. בחודש ינואר צפויה להסתיים סלילת הכביש כולו והוא ייפתח לתנועה. פתיחת הכביש בשיא הלחימה הפכה ליעד מרכזי לאור המתיחות ביהודה ושומרון ופיגועי הירי הקשים של המחבלים של הרשות הפלסטינית על הכביש. בין השאר רצח האחים הלל ויגל יניב הי"ד.

בהודעתו לתושבים כתב ראש מועצת שומרון:יוסי דגן: "תושבות ותושבי גב ההר היקרים, אנו שמחים לעדכן שהחל מיום ראשון הקרוב, כביש לב השומרון (עוקף חווארה) – שלב א' – ייפתח בע"ה לנסיעה באופן בטיחותי ומוסדר.

לפני שבועיים הגיעו "נתיבי ישראל" לשלב בעבודות, המאפשר נסיעה בשלב א' של הכביש מצומת יצהר הגדול עד צומת הביתות. לאור פערים ביטחוניים ובטיחותיים שהיו בשטח, ביקשנו לדחות את פתיחתו של הכביש העוקף, וקיימנו מאז מרתונים של סיורים בשטח ופגישות עם כלל הגורמים בצה"ל, נתיבי ישראל ואנשי המקצוע של המועצה, כולל פגישות עם שרת התחבורה ושר הביטחון,עד להגעה לסיכומים מעשיים היוצאים לביצוע בדבר מרכיבי הביטחון ומניעת הפקקים ביציאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כביש לב השומרון הוא אחד הפרויקטים המרכזיים והחשובים שזכינו לקדם יחד עימכם בשומרון בשנים האחרונות, ויחד עם זאת היה חשוב ואקוטי בעינינו להגיע לצרכים הנדרשים בכלל המובנים לצורך פתיחה נכונה וטובה של הכביש, בשעה טובה ומוצלחת. אנו מודים לראשי המערכות, האזרחיות והצבאיות, על החשיבה ועבודה המשותפת בתוך מתאר האתגרים מכל צד.".

חברת חשמל - עבודות כביש - עוקף חווארה
צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

Back to top button