מבזקיםמשפטי/פלילי

עו"ד בכר נגד שר המשפטים: "אמירות פסולות בכל עת ובמיוחד בשעת מלחמה"

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין תקף היום (שישי) את שר המשפטים, יריב לוין ואמר כי "לא ייתכן ששר המשפטים ממשיך להאשים את מערכת המשפט ואת שופטי בג"צ, בכך שחיילי צה"ל מפחדים לירות על גדר הגבול או שצה"ל נמנע מלפגוע בבתים של מחבלים ששימשו למחסה לפני יציאה לפיגועים. אלה אמירות פסולות בכל עת ובמיוחד בשעת מלחמה, שבה צריך לחזק את הלכידות והשותפות ובכלל זה את מערכת המשפט."

עוד הוסיף עו"ד בכר כי "מעל לכל אלה טענות הפוכות לחלוטין מהמציאות: בג"צ מעולם לא התערב בהוראות פתיחה באש בגבול ואף ב-2018 דחה עתירה בנושא, נתן גיבוי למערכת הביטחון והיה לשכפ״ץ המשפטי של לוחמי צה״ל. ראוי ששרים בכלל ושר משפטים במיוחד יחדלו מלהטיל רפש על מערכת המשפט. מי שקבע את הוראות הפתיחה באש הם צה"ל והממשלה בלבד!!"

לדבריו, "מערכת המשפט לא אחראית להתעצמותו הצבאית של חמאס. מערכת המשפט לא אחראית להחלטה להעביר מאות מיליונים לחמאס במשך שנים ולא להחלטות הממשלה להבליג שנים אל מול ירי לעוטף או טרור הבלונים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד בכר הבהיר כי "מערכת המשפט לא אחראית להחלטה לעצור מבצעים צבאיים כמו צוק איתן לפני שממוטטים סופית את חמאס, לא אחראית על התחמשות החיזבאללה לאורך שנים ולא קיבלה את ההחלטה היכן ימוקמו כוחות צה"ל בבוקר ה-7 באוקטובר או מהו תיעדוף המשימות של הכוחות. כל אלה, החלטות באחריות הדרג המדיני."

עו"ד עמית בכר
עו"ד עמית בכר. צילום: סיון פרג'

Back to top button