לבנוןמבזקים

עליית מדרגה משמעותית בהסלמה המתמשכת בין ישראל לחיזבאללה

במהלך היומיים האחרונים ישנה עליית מדרגה משמעותית בהסלמה המתמשכת בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. התרחשו מספר אירועים משמעותיים מאוד בשטח בין שני הצדדים ונראה כי המתיחות עולה שלב.

על פי דיווחים בכלי תקשורת בלבנון, הבוקר (שבת) בסביבות השעה 07:00, תקפה ישראל טנדר שחנה במטע בננות שנמצא באזור אלזהראני (מדרום לצידון), באזור חקלאי המכונה אל-ברק, צמוד לעיירת החוף אל-ביסאריה. בדיווח נמסר כי הטנדר עלה באש אך לא היו נפגעים. המקום שבו הותקף הרכב היה במרחק של 44 ק"מ מהגבול עם ישראל.

באירוע אחר דווח כי ישראל תקפה סמוך לבית חולים ממשלתי בעיירת הגבול מיס אל-ג'בל. על אף שבית החולים היה מלא לא היו נפגעים, מלבד נזק שנגרם במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, מטוסי קרב ישראליים תקפו אתמול אתר של חיזבאללה באזור חומס בזירה הסורית, מה שהוביל למותם של שבעה לוחמים של הארגון. שמותיהם פורסמו באתר הרשמי של ארגון חיזבאללה ונמסר כי היום הם יובאו לקבורה בעיירותיהם.

חיזבאללה הגיב היום בירי לעבר עמדה צבאית באזור קיבוץ יפתח הסמוך לקריית שמונה בגבול לבנון.

מוקדם יותר הבוקר, בסביבות השעה 10:00 נשמעה אזעקה במספר יישובים בגליל העליון בעקבות התרעה על חדירת כלי טיס עוין. מדובר צה"ל נמסר כי "לא זוהו כלי טיס שחדרו לשטח מדינת ישראל, אך כן זוהה שיגור לעבר מרחב מרגליות שנפל בשטח פתוח.

כמו כן, במהלך הלילה זוהו שיגורים לעבר כלי טיס של צה"ל שפעל במרחב גבול לבנון, כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המשגר ממנו בוצע הירי.

בתגובה לירי הבוקר ולפציעתם אתמול של מספר חיילי צה"ל בגבול הצפון, צה"ל תקף באופן נרחב בלבנון. על פי דיווח של כתב אל-מנאר בוצעו תקיפות ארטילריה בעייתא א-שעב, מרווחין, אל-בוסתן שבצידון, אל-ג'ביין, רמיש, מארון א-ראס, עיתרון ובלידה. כמו כן דווח על תקיפות של מטוסי חיל האוויר בפאתי עייתא א-שעב, רמיה ומרווחין.

בעקבות התקיפות באזור נשמעו במרחב הדי פיצוצים ובעיריית נהריה מסרו לתושבים כי "נכון לעכשיו אין הנחיות נוספות. במידה ונשמעת אזעקת אמת, יש להכנס מייד למרחבים מוגנים ולשהות בהם 10 דקות."

כזכור, היום בשעה 15:00 צפוי מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה לשאת נאום, לרגל "יום הקדושים" ובו הוא צפוי להתייחס למתיחות הביטחונית המתמשכת מול ישראל.

Back to top button