מבזקיםרצועת עזה

מגנים אנושיים: תושבי עזה פותחים את הפה מול המצלמות – צפו

מאז החלה המלחמה ברצועת עזה, ישנן עוד ועוד עדויות לכך שחמאס משתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי. ככה שמחבלי החמאס מרגישים מאוימים כך המקרים הופכים גם לקיצוניים יותר. רק היום דווח כי חוסל המחבל אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן בארגון הטרור חמאס, שנחשף על ידי דובר צה״ל לפני יומיים בכך שהחזיק כ-אלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה בבית החולים 'רנתיסי' ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה.

במקרים אחרים דווח שחמאס ביצע ירי לעבר תושבים עזתים שהתפנו דרומה ואף פורסמו עדויות מצולמות ברשתות החברתיות, אלא שבחמאס הכחישו וטענו כי הגופות הפזורות מאות מטרים לאורך הכביש נהרגו בתקיפות צה"ל.

צה"ל הרחיב היום את ההפוגות ההומניטריות על מנת לאפשר לתושבי הרצועה לנוע דרומה ובנוסף פרסם דרכי התקשרות על מנת שתושבי הרצועה שנתקלים במחבלי חמאס המונעים מהם את המעבר יוכלו ליצור קשר והוא יסייע להם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול הופץ ברשתות החברתיות סרטון שבו נראה תושב עזה, בפנים גלויות כשהוא חבוש בראשו, תוקף את חמאס ומאשים אותם בכך שהפקירו אותם. "הבית שלי נפגע, יש לי שם ילד מתחת להריסות, הבנות שלי מסתובבות ברחובות, אלה שבאים והולכים בודקים אותן. חמאס אמר לנו לא לעזוב ולרדת דרומה ואנחנו תקועים כאן. איפה ה"גברים" של חמאס?!" שואל התושב העזתי.

"חצי מהם במחתרת וחצי חיים בחו"ל!" המשיך התושב העזתי להאשים את חמאס ולתקוף, "הם גרים בבתי מון, נהנים הם והילדים שלהם! בינתיים ילדי חמאס עברו מצפון לדרום. מה אנחנו צריכים לעשות? איפה חמאס? איפה ה"גברים" של חמאס?! איפה אתם?".

הצלם ששמע את הביקורת הקשה על חמאס השיב לו: "שתוק, שתוק, גבר!".

"שאלוהים ישלם לכם (חמאס)", אמר התושב העזתי וזה עצר את הצילום.

הפעיל החברתי יוסף חדאד שיתף את התיעוד בעמוד ה-X (טוויטר) שלו וכתב: "תעצרו הכל ותפיצו לעולם את העדות המטורפת של פלסטיני מצפון עזה‼️ חמאס היו רוצים להשמיד את העדות הזאת – אז בואו נדאג להדהד אותה בכל הכוח לעולם כדי שיידעו את האמת!!!"

בתיעוד נוסף שפורסם בימים האחרונים נראית תושבת עזה מדברת נגד מחבלי החמאס, "כל יום הם (צה"ל) רק יורים. לא נרגעים. נכנסים ומחפשים מחבלים שמתחבאים. לא בא לי למות. ניסיתי לברוח והכריחו אותנו להישאר כאן. איימו עליי שהם ישחטו לי את הבטן, יישחטו אותי אם אני אברח. זהו! עכשיו אנחנו תקועים פה. אנחנו שבויים של חמאס", אמרה וזה שצילם אותה השיב לה: "אסור להזכיר אותם".

האישה השיבה לו: "אני מעדיפה את היהודים. למה מי ידאג לי? לאף אחד מהם לא אכפת."

בתיעוד נוסף, נראתה תושבת עזה שוכבת על הארץ וממררת בבכי לאחר שבני משפחתה נפגעו בתקיפת צה"ל, "הכל בגלל החמאס הממזרים!". ואז מישהו מהנוכחים ממהר לכסות עם ידו את פיה.

אישה אחרת אמרה בפני המצלמות: "בנו של מנהיג חמאס, רק בן 20, יש לו מכונית, ג'יפ, בית והוא נשוי. יש לו כל מה שהוא רוצה ולילדים שלנו אין ממש כלום".

מעבר תושבי עזה מצפון לדרום. צילום: דובר צה"ל

Back to top button