חדשות הארץמבזקים

משפחות החטופים והנעדרים בעצרת בת"א: "ממשלת ישראל היא האחראית הבלעדית"

משפחות החטופים והנעדרים ערכו הערב (מוצ"ש) עצרת מרכזית בכיכר החטופים בת"א והעבירו מסר ברור: ממשלת ישראל היא האחראית הבלעדית להחזרת כל החטופים הביתה עכשיו.

ממטה המשפחות עוד נמסר: "בזמן שאנשי חמאס מסתובבים חופשי, בני המשפחות שלנו כלואים מתחת לאדמה בעזה. החזירו אותם עכשיו. המשפחות דרשו מהקהילה הבינלאומית והצלב האדום לדאוג לסיוע רפואי לחטופים, כפי שהם דואגים לאסירי חמאס
מלאו את החוזה שהופר: משפחות החטופים ערכו הערב עצרת מרכזית (ש') בהשתתפות עשרות אלפי תומכים, בכיכר החטופים מול הקריה בת"א והעבירו מסר נוקב לממשלת ישראל וראש הממשלה: אתם האחראים הבלעדיים על החזרת החטופים הביתה. לא ייתכן שאנשי חמאס ממשיכים להסתובב חופשי ברחבי העולם, בזמן שהחטופים שלנו כלואים מתחת לאדמה בעזה. מלאו את החוזה הבסיסי שהופר ב-7 לאוקטובר."

מטה משפחות החטופים והנעדרים - ת''א - עצרת - כיכר החטופים
צילום:סהר לוי
מטה משפחות החטופים והנעדרים - ת''א - עצרת - כיכר החטופים
צילום:סהר לוי

לצד נציגי המשפחות, הגיעו לתמוך ולשאת דברים נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין ונשיא ארגון 'פנימה' ושר החינוך לשעבר, שי פירון. הזמר שלמה ארצי הגיע לתמוך במשפחות החטופים וביצע את השיר 'יותר מזה אנחנו לא צריכים' מול עשרות אלפי תומכים. את האירוע הנחתה סיון כהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כבוד נשיא המדינה לשעבר, הנשיא העשירי של מדינת ישראל, מר ראובן רובי ריבלין: "בכל יום המועקה הולכת ומכבידה עם ידיעה על הלילה שעובר על יקרינו במיקום לא ידוע ובמצב לא ידוע. אני אתכם בקריאה הבלתי מתפשרת להשיב את כל החטופים והחטופות הביתה. אני מדבר ופונה לכל המנהיגים ברחבי העולם ואומר להם: השיגו לנו מידע, תפעלו בכל הזירות למען שחרור החטופים שלנו, כפי שדרשתם מאיתנו פעמים רבות. השבוע פניתי לנציבות הצלב האדום, ושאלתי אותם בפשטות: 'כיצד עלינו להיענות לדרישתכם לסיוע הומניטרי לעזה, כאשר אתם לא כופים על החמאס לאפשר לכם לבקר את כל את החטופים והחטופות. מדוע אתם נמנעים מללכת אל השטן, אל אלו שהרגו ורצחו ילדים, זקנים, נשים וטף ומשתמשים באנשיהם כמגן אנושי. אני מכיר את כל מנהיגי ישראל לדורותיהם ואת כל הרמטכ"לים ואני רוצה לומר לכם מכל הלב: יש לנו צבא ורמטכ"ל נפלאים ואני סומך עליהם שיעשו הכל בשביל להחזיר את החטופים הביתה".

מעין צין אמן של דפנה (15) ואלה (8) שנחטפו מקיבוץ נחל עוז יחד עם אביהן: "239 אנשים חפים מפשע הלכו לישון בליל שישי של ה-6 לאוקטובר ותוך פחות מ-24 שעות איבדנו איתם כל קשר, בלי טיפה מידע. איפה הצלב האדום, הארגון שאמור לדאוג לזכויות האדם?. מדוע הם לא דרשו לראות מה מצב התינוקות?. בכל אסון שקורה בעולם, ישראל הראשונה לצאת ולעזור. העם שלי עובר שואה שניה. תנו יד ותנו כתף ועזרו לחפים מפשע. החזירו את החטופים הביתה עכשיו"

ג'קי לוי, בן זוגה של נועם דן, שבני משפחה נחטפו מניר עוז: "בכל יום ויום חייב אדם לראות את עצמו כאילו הבת שלו הקטנה נחטפה מבארי. בכל יום ויום חייב אדם לראות את עצמו כאילו בן המשפחה שלו חטוף בעזה. הזעקה שלנו מופנית למי שיש לה חוזה איתנו, ההנהגה של מדינת ישראל שאין לה מנדט לחכות אפילו עוד יום אחד, עד להשבת החטופים הביתה. חלון הזמנים מתקצר מדי, זה לא שיקול אסטרטגי או צבאי. אתם חייבים לנו את זה. כבר אי אפשר להגיד לנו 'תסמכו עלינו', מאז ה-7 באוקטובר המשפט הזה מת, לא יהיה יותר".

אורלי גלבוע, אמא של, דניאלה גלבוע( 19.5) דיברה על ביתה ואמרה: " סיימתי את שלב החיבוקים והאמפטיה. אני רוצה לראות מעשים שיביאו את הבת שלי ואת החטופים הביתה עכשיו. אני פונה לנשים המכהנות בממשלה: אם הבת שלכן הייתה בעזה, מה אתן הייתן עושות?. אנחנו רוצים את כולם הביתה עכשיו"

קובי ועידית אוהל, הוריהם של אלון אוהל (22) מוזיקאי שנחטף מהמסיבה ברעים: "אלון הוא ילד שכל החיים שלו זה מוסיקה ועשיית הטוב.אנחנו לא נמצאים בכיכר של חטופים, אלא בכיכר של השבים הביתה. לכל אחד מאיתנו יש את הכוח להחזיר אותם הביתה. אנחנו צריכים לדאוג שהיקירים שלנו לא ירדו לרגע מסדר היום ושבכל פינה ובכל רגע יראו אותם וישמעו אותם כי הם נמצאים חיים בעזה".

נועם פרי, בתו של חיים פרי, (79) שנחטף מביתו בניר עוז: "לפני שאבי נחטף בשבת ה-7 לאוקטובר מתוך הממ"ד שבביתו מקיבוץ ניר עוז, הוא הצליח להדוף את המחבל הראשון שהגיע הביתה ובכך הציל את אמי . לאט לאט במהלך הערב התבהרה התמונה המזעזעת. מקיבוץ ניר עוז נרצחו 29 נרצחים ו-71 חטופים מתוך 400 תושבים. את החטופים החיים עדיין אפשר להחזיר ואסור לנו לעצור עד שהם יחזרו. אבא שלי חי וקיים ורק אלוהים יודע איך הוא מחזיק מעמד במנהרות תת קרקעיות בגיל 80. הם מחכים לנו שנציל אותם. אנו מחכים לראש הממשלה שימלא את החוזה הבסיסי ביותר שיש לו עם אזרחי ישראל שהופר. אין שיקום ואין התחלה של ריפוי ואין מה לדבר על תמונת ניצחון ללא שחרור כל החטופים. אל תדברו איתנו על מיטוט, אל תדברו איתנו על כיבוש ושיטוח ומצידי אל תדברו בכלל. פשוט תעשו כל מה שצריך בשביל להחזיר את אבא שלי ושאר החטופים הביתה. אל תדברו איתנו על מחיר, אנחנו כבר שילמנו ב-7 לאוקטובר. עכשיו תורכם לשלם את המחיר בשביל להחזיר אותם הביתה".

הרב שי פירון, נשיא ארגון פנימה ושר החינוך לשעבר הוסיף: "למעלה מחודש, הלב שלי מפורק לרסיסים. באנו לכאן היום בכדי לשלב ידיים, בכדי להבהיר שמדובר בכאב ודרישה משותפת. אנו לא רוצים שהחטופים יהיו עוד דף בספר החטופים של ישראל. על ההנהגה מוטלת החובה להרכין את הראש ולדאוג לשחרורם. זה הוא חלק מתמונת הניצחון של ישראל. לא נפתחה מלחמה רק על הגבולות, אלא של בני האור מול בני החושך".

עצרת - למען החטופים והשבויים - תל אביב - כיכר החטופים
צילום:סהר לוי
מטה משפחות החטופים והנעדרים - ת''א - עצרת - כיכר החטופים
צילום:סהר לוי
מטה משפחות החטופים והנעדרים - ת''א - עצרת - כיכר החטופים
צילום:סהר לוי
צילום: מטה המשפחות

צפו בעצרת המלאה:

Back to top button