בידורמבזקים

עידן רייכל תקף אומנים ישראלים בחו"ל: "הם פוגעים בישראל בשעת מלחמה"

היוצר והזמר עידן רייכל פרסם בחשבון האינסטגרם שלו הערב (מוצ"ש) דברי ביקורת כנגד אומנים ישראלים שאינם משמיעים קול כנגד מעשי הזוועה של חמאס.

"כמה מילים לגבי הפוסטים והתגובות למוסיקאים הישראלים החיים בחו״ל.
מוזיקאים ישראלים שחיים בחו״ל ואין להם אפשרות להתפרנס מהמוסיקה שלהם אלא רק בחו״ל (כי מבריקים ככל שיהיו, בישראל המוסיקה שלהם שולית יחסית) – ברור שהם תלויים בפרנסה בקהל העולמי, ובפלטפורמות של העולם כמו אגודות שתומכות, היכלי תרבות, פסטיבלים וכו׳.
בשעת מלחמה – כשהם מעלים פוסטים כדי לרצות את הקהל העולמי או את הפלטפורמות המציעות להם עבודה (בזמן שיש להם גם את האופציה הפשוטה – לשתוק בזמן לחימה) – הם בעצם פוגעים בישראל בשעת מלחמה. במודע או שלא.
מדוע? כי הנרטיב שהם מציגים מספר שיש כאן לכאורה כאב הדדי כביכול של שני הצדדים, שהם לכאורה מאוזנים – ושצריך לשחרר אסירים פלסטינים ובתמורה שישוחררו החטופים. בכך הם יוצרים משוואה מסוכנת שטרוריסט, שרצח בפעולות טרור אזרחים, בישראל, נתפס, נשפט והורשע למאסר- שווה איכשהו לילד ישראלי תמים בן 12 חטוף בעזה, שלא עשה דבר לאדם בעולם.
מוזיקאים כאלה במקרה הטוב הם צבועים לא קטנים ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה ולמעשה מוכרים את המדינה שלהם ואת העם שלהם תמורת חנפנות לעולם. אל תטעו במספר העוקבים הקטן שלהם בדרך כלל. המוזיקאים האלה ידועים ומוכרים בקרב שכבות רבות ומשפיעות והדברים שלהם עלולים לחלחל למנהיגי דעה הרבה יותר מוכרים.
כל זה מאוד מקומם. בשלב הזה רק מגיב להם ומצלם מסך. חלקם כבר חסמו אותי וגם אחרים ששאלו – אז תרגישו חופשי לעקוב אחרי החרפה שלהם ולהגיב.
אסור לוותר לאף אחד. הילדים שלנו עדיין בעזה. אין פה שני צדדים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עידן רייכל
צילום: דניאל קמינסקי

Back to top button