חדשות הארץמבזקים

אימהות החטופים: "ארגוני הנשים מעלו בתפקידם כשלא גינו את פשעי חמאס"

מאות נשים קיימו הערב (ראשון) את עצרת 'זעקת הנשים' בכיכר החטופים בתל אביב והעבירו מסר תקיף לארגוני הנשים והקהילה הבינלאומית: "מאות נשים נאנסו ונחטפו לעזה. הן חשופות להתעללות קשה ונמצאות בסכנת חיים ממשית וזקוקות לטיפול רפואי מציל חיים. אסור לארגוני הנשים ולקהילה הבינלאומית לשתוק על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס נגד החטופות. צריך להחזיר את כולם עכשיו".

הנשים התכנסו הערב בכיכר החטופים והנעדרים בתל אביב. לאירוע התגייסו כל ארגוני הנשים בישראל ואת העצרת הנחתה מגישת הטלוויזיה לוסי אהריש. בעצרת השתתפו נציגי משפחות החטופים ולצידן הגיעו לתמוך ולשאת דברים ד"ר כוכבי אלקיים, לינור אברג'יל וארגוני הנשים בישראל.

הזמרת ריטה התגייסה למען המשפחות וביצעה חלק משיריה בעצרת. אימהות החטופים יצרו שרשרת אנושית בה הן יחדיו מביעות את תמיכתן בהשבת החטופים. ד"ר כוכבי אלקיים לוי תקפה את המוסדות והארגונים ברחבי העולם שנמנעים מלהצטרף למאבק להשבת החטופים: "אנחנו חייבים להזכיר לאותם ארגוני נשים את מה שהם שכחו, את חובתם להיאבק למען זכויות כל אדם. הם בוגדים בערכים שלשמם הם קמו. הם מפנים עורף לכל הנשים בעולם דווקא בתקופה בהן לנשים יש ייצוג מרשים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לינור אברג'יל, מיס עולם לשעבר שיתפה על ההתעללות המינית והאונס שעברה והוסיפה: "מה שהנשים הללו עברו בשבת השחורה אלו פשעי מלחמה ובעיקר פשעים נגד האנושות. כיצד קורה שכל 268 ארגוני הנשים הקיימים בעולם לא קמים בכדי לזעוק?. בכל כך הרבה מדינות, נשים מובילות ועכשיו הן חייבות לפעול. אני קוראת לנשים ולמנהיגות העולם לזעוק את זעקת האימהות. לנקוט פעולה אקטיבית על מנת להחזיר את החטופים עכשיו".

טל שני, אמא של עמית שני בן ה-15 שנחטף לעזה: "ילד שלי מושלם וטהור, אני מריחה אותך ואני כל כך מתגעגעת. אנחנו יודעים שאתה שם.ואנחנו נביא אותך. אני בוחרת לחיות בשביל שתי הבנות שלי ואני פונה אליכן הנשים: עלינו לצאת כל יום ולקרוא שיחזרו הביתה עכשיו".

לאה ינאי אחותה של מורן , עלתה גם היא לבמה ואמרה: "אנחנו לעולם לא נוכל לשוב לחיים שלנו כמשפחה. אחותי הקטנה, בת 49 בעזה. כל דקה שעוברת, כל יום שעובר, כמוהו כנצח עבורינו. חייבים להחזיר אותם עכשיו ואין דבר אנושי יותר דחוף יותר או צודק יותר".

נשים - עצרת - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
נשים - עצרת - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
נשים - עצרת - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
נשים - עצרת - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
נשים - עצרת - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר

Back to top button