חדשות הארץמבזקים

משפחות החטופים והנעדרים: "דורשים להיפגש עם חברי קבינט המלחמה"

צעדת משפחות החטופים למשרד ראש הממשלה בירושלים יצאה היום לדרך (שלישי), מכיכר החטופים בתל אביב עם מסר ברור לממשלה: הציגו בפנינו את הדרישות של ממשלת ישראל לביצוע עסקה לשחרור כל החטופים מעזה

39 ימים מאז האסון הנורא ומשפחות החטופים יצאו לצעדת זעקה, תחת הכותרת: הולכים להחזיר אותם. הצעדה יצאה מכיכר החטופים בתל אביב ותסתיים במשרד ראש הממשלה ובעצרת מרכזית מגן הוורדים בירושלים במוצאי שבת. משפחות החטופים עולות לירושלים ודורשות להיפגע עם חברי קבינט המלחמה, בכדי לשמוע מהם מה הדרישות שהם שמו על השולחן, בכדי לבצע עסקה לשחרור החטופים מעזה.

הצעדה תעבור במספר תחנות וביניהם: באר יעקב, בית חשמונאי, צומת לטרון וקריית ענבים שמה תיערך ארוחת שבת חגיגית עם כלל המשפחות. במוצ"ש תסתיים הצעדה במשרד רוה"מ ולאחריה כלל המשפחות יגיעו לעצרת מרכזית בגן הוורדים. המשפחות קוראות מאזרחי ישראל, קבינט המלחמה, ראשי הערים, בני נוער, להצטרף לצעדת המשפחות ולהצטרף לדרישתם לשחרר את כל החטופים עכשיו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יובל הרן , אח של עדי שוהם שנחטפה יחד עם בעלה טל ושני ילדיה – יהל (בת 3) ונווה (בן 8), ונציג משפחה גם של שושן הרן (67) שנחטפה גם כן יחד עם שתי בנות משפחה נוספות נועם ושרון אביגדורי אמר: "כל חיי חייתי בקיבוץ וחשבתי שזה מקום בטוח לחיות בו. לפני 39 יום החלום הזה נשבר, הסיוט הכי גדול שלנו התמשש. 39 יום שהמשפחה שלי ושלנו בעזה"..

עוד הוסיף יובל הרן ואמר: "שבעה מבני המשפחה שלי בעזה כולל ילדים קטנים כל רגע ורגע אנחנו חיים את הכאב ואני לא יכול לשבת ולחכות. איך זה הגיוני שעברו 39 יום וכל יום שעובר מסכן את חייהם. אני קורא לכולם להצטרף אלינו, לחברי הכנסת, לשרים, ראשי הערים, לתנועות הנוער ולכל אזרחי ישראל. בואו והצטרפו אלינו ולהשמיע את זעקתנו, בואו איתנו לירושלים לדרוש להבין ממקבלי ההחלטות איך הם עדיין שם?. חייבים להביא אותם הביתה עכשיו, אין לנו זמן לחכות יותר".

שלי שם טוב , אמא של עומר שם טוב: "39 ימים שעומר בידי החמאס .39 ימים שאני לא יודעת מה קורה עם הבן שלי. לא יודעת אם הוא אוכל, אם הוא ראה את השמש או אם מכים אותו. אני לא יודעת אם הוא מקבל את התרופות שלו, יש לו אסתמה. אני דורשת מבנימין נתניהו והקבינט לתת לנו תשובות, כי אין לנו כוח יותר. תחזירו את הילדים שלנו את המשפחות שלנו הביתה. אני רוצה לבקש מהקבינט ודורשת שתבואו ותדברו איתנו ואנחנו רוצים תשובות".

דני מרון, אבא של עמרי מרון: "אני מנצל את ההזדמנות להודות לעם ישראל שעוזר לנו נמצא ותומך בנו. מה חסר לנו?, חסר לנו ממשלה וחברי כנסת שלא באים לדבר איתנו. כששאלתי את בני למה הוא נשאר בנחל עוז?, הוא אמר לי שיש סביבו צבא שלם שמגן עליו ולא יכול לקרות לו ולמשפחתו כלום. ממשלת ישראל זנחה את הילד שלי ורק היא יודעת לספר לי על החטופים. אני דורש שבמהלך הצעידה, לא בסופה, המטה הביטחוני יבוא לספר לנו מה קורה. אני לא יודע כלום! . בואו אלינו ספרו לנו משהו. אתם חייבים לנו ולעם ישראל".

יעלה דוד, אחות של אביתר דוד: "39 ימים שכל מה שאנחנו יודעים על אביתר זה מסרטוני החמאס שהתפרסמו בשבת. ראיתי את אח שלי נחטף באכזריות בזמן שהוא הלך לחגוג את החיים במסיבה ומצא את עצמו בגיהינום. אנחנו דורשים פגישה עם קבינט המלחמה. 39 ימים שאנחנו משמיעים את קולנו ואנחנו רוצים תשובות עכשיו. רוצים לדעת מה מונח על השולחן מבחינת מדינת ישראל. אני קוראת לכולם להצטרף. זו לא מלחמה רק של חיילי צהל ומשפחות החטופים זו המלחמה של כל אחד ואחת מאיתנו. אני קוראת לבני הנוער להצטרף אלינו ולעזור לנו להחזיר את החטופים הביתה עכשיו".

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט: "אנחנו רוצים שהמדינה תפסיק את הטרור הפסיכולוגי המתנהל מולנו. אנחנו כל הזמן שומעים ויודעים מה החמאס רוצים ואנחנו לא יודעים כלום ממדינת ישראל! . חייב להיות מישהו מוסמך מטעם הממשלה שייתן תשובות ומי שצריך לתת זה מי שאפשר לדבר הזה לקרות והוא זה שצריך לתת תשובות. אין דבר כזה עסקה בחלקים. מספיק הפרידו אותנו ב-7 באוקטובר אי אפשר להפריד אותנו גם עכשיו. תחזירו את כולם ביחד".

מירב גונן לשם, אמא של רומי גונן: "אנחנו יוצאים לצעדה כי לנו נמאס, כי לא קיבלנו תשובות. 39 יום אנחנו עומדים פה בשמש בביטחון בתל אביב והם נמצאים שם בעזה. אנחנו לא יודעים איפה הם. היינו שמחים שהצעדה תסתיים היום על ידי זה שהקבינט יבוא לדבר איתנו. אנחנו רוצים פתרון לכל המשפחות יחד. איך אין עסקה? זה לא יעלה על הדעת!. הדרישה היא לשחרור את כל החטופים כולם מזמינים את כולם לבוא איתנו".

צעדה - משפחות - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
צעדה - משפחות - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
צעדה - משפחות - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
צעדה - משפחות - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר
צעדה - משפחות - חטופים
קרדיט: יהב טרודלר

Back to top button