מבזקיםצבא וביטחון

צפו: זעקת הרבש"צים – "התרענו במשך שנים ומשרד הביטחון התעלם"

הועדה לביטחון לאומי בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל מעצמה יהודית התכנסה (שלישי) כדי לדון במצב כיתות הכוננות והרבש"צים – רכזי הביטחון הצבאיים – בעקבות טבח השביעי באוקטובר.
הרבשצ"ים זועקים שנים על חוסר בציוד הגנה בסיסי ונענים בשתיקה רועמת מצד משרד הביטחון וצה"ל שאחראי עליהם. על פי גורמים מעורים בפרטים, כל שרי הביטחון האחרונים הבטיחו כי יטפלו בסוגיית אבטחת הישובים אבל בפועל לא עשו דבר ואת תוצאות ההפקרות עם ישראל חווה בשביעי באוקטובר עם מעל ל- 1300 נרצחים.

כעת נחשף כי ארגון הרבש"צים הארצי מבית ההסתדרות הלאומית העביר כבר באמצע חודש אוקטובר לצה"ל רשימת חלקית של החוסרים הדרושים לשם אבטחת הישובים. בין השאר חסרים כ- 600 נשקים ארוכים, מעל ל-2600 קסדות ומעל ל-3000 אפודים קרמיים. לטענת אנשי ארגון הרבש"צים, עד היום, חודש אחרי, שום רכיב ביטחוני לא סופק.

איתי הופמן, יושב ראש ארגון הרבש"צים בהסתדרות הלאומית, אמר: "שנים התרענו ודברנו עם פקידי משרד הביטחון ודחו אותנו. אם תוך שבוע לא יהיה גורם ביטחוני שיקח עלינו אחריות, אנחנו נעביר את האחריות לפקידי משרד הביטחון. מה שקרה זה מחדל אחד גדול עם כיתות הכוננות של כל מדינת ישראל. משרד הביטחון מחזיק אותנו כמו בני ערובה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איתמר שרוני, מנכ"ל ההנהגה הפעילה בהסתדרות הלאומית אשר מלווה את הרבש"צים אמר: "אנו קוראים למשרד הביטחון ולכל הגופים המעורבים להפסיק את הביזיון הזה בו רבש"צים נלחמים בידיים חשופות ללא כלי נשק או ציוד הגנה אישי. על כלל המערכת הפוליטית לעזוב הכל ולהעביר את חוק הרבש״צים לאלתר וזאת כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

הפגנ - רב"שצים - הקריה תל אביב
צילום: ההסתדרות הלאומית
צילום: ההסתדרות הלאומית

Back to top button