מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ למזכ"ל ארגון הבריאות העולמי:" שימוש הציני של ארגון הטרור החמאס בבתי חולים"

שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אריאל בוסו נפגשו היום (שלישי) בג׳נבה עם מזכ״ל ארגון הבריאות העולמי (WHO) דר' טדרוס ג'ייברסוס.

הפגישה התקיימה יחד עם נציגי משפחות החטופים, שר החוץ אלי כהן אמר: ״השימוש הציני של ארגון הטרור החמאס בבתי חולים כמחסה לפעילות הטרור שלו היא כישלון מהדהד של ארגון הבריאות העולמי ושל ארגוני האו״ם. מתחת לאפם של הארגונים האלו הוקמה תשתית הטרור הגדולה בעולם. מדובר בפשע מלחמה כפול כאשר בסמוך לבתי החולים נורים טילים ורקטות לעבר האוכלוסייה הישראלית.
בתוך מרתפי בתי החולים פועלים בעזה אפילו היום מחבלי החמאס ואליהם, על פי ההערכות, הובאו חטופים ישראלים ב-7 באוקטובר.
האיחוד האירופי כבר הכריז השבוע על השימוש של חמאס בבתי החולים והאוכלוסייה בעזה כמגנים אנושיים לטרוריסטים של חמאס ועל ארגוני האו"ם להצטרף לקריאה חד משמעית זו!״.

שר החוץ - אלי כהן - שר הבריאות - אוריאל בוסו - מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי - תאודרוס אדהנום גברה-יסוס
צילום: Pierre-Michel Virot שגרירות ישראל למוסדות האו״ם בג׳נבה
שר החוץ - אלי כהן - שר הבריאות - אוריאל בוסו - מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי - תאודרוס אדהנום גברה-יסוס
צילום: Pierre-Michel Virot שגרירות ישראל למוסדות האו״ם בג׳נבה

שר הבריאות אוריאל בוסו שהשתתף גם כן בפגישה אמר: "אמרתי ליו"ר ארגון הבריאות העולמי שאנו מצפים לגינוי חד יותר של הזוועות שביצעו מחבלי חמאס ביום שבת שמחת תורה ולצאת בתקיפות נגד העובדה שהם מחזיקים אזרחים ישראלים חפים מפשע – ילדים, נשים וקשישים, חלקם סובלים ממחלות ופציעות קשות. זו חובתו המוסרית של ארגון הבריאות העולמי לצאת נגד השימוש במוסדות רפואיים וצוותים כמחסה לחמאס, לדאוג שהפצועים בעזה יקבלו טיפול מחוץ לשטחי לחימה ולקרוא לחמאס להפסיק להשתמש בבני עמם כמגן אנושי. מדינת ישראל נחושה לנצח את המלחמה נגד ארגוני הטרור ולא נעצור להשגת כל המטרות שהצבנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן בפגישה העלו השרים דרישה חד משמעית מארגון הבריאות העולמי לחשוף את השימוש שעושה החמאס בבתי החולים ברצועה לפעילות טרור. בפגישה השתתפו נציגי משפחות החטופים אשר ביקשו למזכ״ל הארגון לפעול לשחרורם המהיר ולמתן טיפול רפואי למי שזקוק לו.

Back to top button