חדשות הארץמבזקים

הסתיים דיון קבינט המלחמה, כוחות צה"ל פועלים בבית החולים שיפא בעזה

לאחר כחמש שעות הסתיים לפני זמן קצר (רביעי) דיון קבינט ניהול המלחמה. הערכה כי הקבינט אישר פעילות מבצעית מיוחדת בבית החולים שיפא ברצועת עזה.

עם הודעת סיום הדיון בקבינט, דובר צה"ל פרסם הודעה ולפיה "כוחות צה"ל מבצעים פעולה מדויקת וממוקדת נגד חמאס בשטח מוגדר בבית החולים שיפא וזאת בהתבסס על מידע מודיעיני והכרח מבצעי".

בהודעה של דובר צה"ל בשפה האנגלית ציין כי "צה"ל עורך מבצע קרקעי בעזה כדי להביס את חמאס ולחלץ את בני הערובה שלנו. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם האזרחים בעזה. כוחות צה"ל כוללים צוותים רפואיים ודוברי ערבית, שעברו הכשרה מוגדרת לפעילות בסביבה מורכבת ורגישה זו, מתוך כוונה שלא לגרום נזק לאזרחים המשמשים את חמאס כמגן אנושי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב כי "בשבועות האחרונים הזהיר צה"ל פעם אחר פעם בפומבי כי המשך השימוש הצבאי של חמאס בבית החולים שיפא מסכן את מעמדו המוגן על פי החוק הבינלאומי, ומאפשר לעצור את ההתעללות הבלתי חוקית הזו בבית החולים. אתמול מסר צה"ל לגורמים הרלוונטיים בעזה פעם נוספת כי יש להפסיק את כל הפעילות הצבאית בתוך בית החולים תוך 12 שעות. למרבה הצער, זה לא קרה. צה"ל גם איפשר פינוי רחב של בית החולים וקיים דיאלוג שוטף עם רשויות בית החולים. אנו קוראים לכל מחבלי חמאס הנמצאים בבית החולים להיכנע."

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת קבינט מדיני ביטחוני במשרד ראש הממשלה בתל אביב בהשתתפות היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, צחי הנגבי ושר הביטחון יואב גלנט.
ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button