חדשות הארץמבזקים

המענק הכספי למפונים מתעכב – השר חיים כץ: "התשלום יבוצע השבוע"

תשלום המענק למפונים מתעכב: זאת מאחר וחלק מהמשפחות הצהירו שהן מעוניינות לקבל את המענק אך עדיין שוהות בבתי המלון. הליך טיוב הנתונים על השוהים במלונות הגיע לסיומו ועלה כי כיום יש 86,203 אנשים ששוהים בבתי המלון. 79,074 אנשים הצהירו על הסכמה לעבור לפיצוי יומי של המדינה ללא שהות בבתי מלון. במשרד התיירות טוענים כי ישנה חפיפה של 20,000 אנשים שגם נמצאים במלון וגם ביקשו מענק – דבר אשר מעכב את העברת תשלומי המענק לזכאים. שר התיירות חיים כץ מסר כי: "כפי שהובטח – התשלום יבוצע השבוע"

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התכנסה היום (רביעי) לדיון בנושא ניהול מערך הפינוי למלונות והצעה לדיון מהיר בנושא: "מינוי גורם המתכלל פניות של מפונים מול משרדי הממשלה". בדיון השתתף גם חיים כץ שר התיירות.

לפי הנתונים שהציג משרד התיירות במהלך הדיון כיום יש 86,203 אנשים ששוהים בבתי המלון. נכון להיום בבוקר חתמו 79,074 אנשים על הסכמה לעבור לפיצוי יומי של המדינה ללא שהות בבתי מלון. במשרד התיירות עדכנו כי ישנה חפיפה של כ- 20,000 שגם נמצאים במלון וגם ביקשו מענק ובשל כך קיימים קשיים להעביר את כספי המענקים למשפחות המפונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חיים כץ, שר התיירות אמר: "יש לנו בעיה שחלק ממשפחות המפונים מילאו טפסים כדי לקבל את התשלום היומי, אבל בפועל הן ממשיכות לשהות בבית המלון. תהליך טיוב הנתונים נגמר ואנחנו בקשר מלא עם בתי המלון. הליך טיוב הנתונים על השוהים במלונות הגיע לסיומו, כעת מתבצעות הצלבות והכנת קובץ הזכאים לתשלום. כפי שהובטח, התשלום יבוצע השבוע- ייתכן ועוד היום יחל ההליך. החלטת הממשלה לתוכנית המענק היומי שיזמתי, תשלום יומי בגובה 200 שקלים למבוגר ו- 100 שקלים לילד, תתוקן כך שיינתן גם תשלום מענק בגין עובדים זרים שפונו עם האזרחים. בנוסף, נייצר מנגנון תשלום תקופתי, לטובת שימוש מעורב הכולל פינוי עצמאי ושילוב של שהייה במלונות".

שר התיירות חיים כץ התייחס לניהול הפינוי לבתי המלון ולהעברת הכספים למלונות ואמר בעניין זה כי: "תחילת הפינוי למלונות נעשתה על ידי חברות שעוסקות בתיווך. משרד התיירות נכנס לניהול אירוע הפינוי ב- 25 לאוקטובר והצלחנו לחסוך את התשלום למתווך באמצע. בתחילת חודש נובמבר העברנו למלונות תשלומים בהיקף של 100 מיליון שקלים. היום אנחנו מעבירים תשלום נוסף למלונות כדי לכסות על ההוצאות שלהם. משרד התיירות עשה הסכמים עם 455 מלונות, 315 מלונות כבר העבירו את נתוני המפונים, 30 מלונות נוספים טרם העבירו את הנתונים על משפחות המפונים. יש היום עשרת אלפים חדרים פנויים. אנחנו דואגים לאחד קהילות ככל האפשרות ועושים כמיטב יכולתנו כדי לרצות את המפונים. בכל הקשור לבעיות חניה ושירותי כביסה למפונים במלונות- יש פתרונות שמתגבשים והם יפורסמו לציבור בקרוב".

חבר הכנסת דוד ביטן, יושב ראש ועדת הכלכלה: "ראיתי בעיניים שלי את ההתאמות שבתי המלון עושים לטובת משפחות המפונים. הבנתי מהשטח שאנחנו נהיה מחויבים לפצות את בתי המלון על הנזקים שנגרמו להם בעקבות השהייה הארוכה של המפונים. אנחנו רוצים שמשרד האוצר יעביר בדחיפות את כל התקציבים שהוא התחייב עלייהם, לא כמקדמה אלא כתקציב מלא. יש עדיין תקציבים שלא הועברו על חודש אוקטובר וזה לא תקין. אני מציע למנות בכל מלון עובד מטעם המלון המארח שהוא יהיה רכז הפניות של המשפחות, אם צריך יתנו לאותו עובד תוספת כספית".

שטרות - כסף מזומן
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button