מבזקיםפוליטי / מדיני

לובי 99 חושף: בחסות המלחמה, הממשלה אישרה נוהל חירום לקבלת תרומות

לובי 99, הלובי של הציבור, שמקדם את האינטרס הציבורי במסדרונות השלטון, חושף היום (רביעי) כי בחסות המלחמה ומתחת לרדאר אישרה הממשלה במשאל טלפוני וללא כל דיון, נוהל לקבלת תרומות ישירות לקופות משרדי הממשלה מבעלי הון ותאגידים. בלובי 99 מבהירים כי המשמעויות אדירות מבחינת יחסי הון שלטון, פוטנציאל ניגודי העניינים הוא אינסופי ומגיע לכדי סכנה ממשית לשחיתות ממוסדת – ממש "חוק המתנות" גרסת "חרבות ברזל".

עו"ד לינור דויטש, מנכ"לית לובי 99 אומרת: "לפני מספר ימים נדהמנו לגלות שבחסות המלחמה, הממשלה אישרה מתחת לרדאר, במשאל טלפוני מזורז ללא דיון, נוהל חירום שמאפשר למשרדי הממשלה לגייס ולקבל תרומות באופן ישיר מבעלי הון ומתאגידים, בסכומי עתק, תוך אפשר לשמירת האנונימיות של התורם. לא מדובר בנוהל בקטנה אלא בצעד משנה סדרי עולם."

עו"ד דויטש מציינת כי "מעבר לשאלה המהותית האם הגיוני שמשרדי ממשלה יקבלו תרומות, כשיש תקציב מדינה שאפשר לבצע בו התאמות, המשמעות בפועל היא פשוט הזויה: כי"ל של עידן עופר תוכל לתרום סכומי עתק, בזמן שהמדינה דנה בשאלה האם להאריך את הזיכיון שלה על ים המלח. דיפלומט, היבואנית הגדולה בישראל, תתרום כסף למשרד הכלכלה, כשעל הפרק עומד חוק פירוק המונופולים ביבוא. הגיוני, לא? נראה לכם באמת שהתרומות הללו לא ישפיעו על קבלת ההחלטות בעניינן של אותן חברות? בני אדם הם בני אדם, ולפי הנוהל הנוכחי, אפילו פיקוח ציבורי מינימלי לא יהיה על זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

Back to top button