מבזקיםצבא וביטחון

שר הביטחון: "המחויבות שלנו לתושבי הצפון היא בדיוק כמו המחויבות שלנו לתושבי הדרום"

שר הביטחון יואב גלנט, כינס הערב (חמישי) את הפורום לטיפול בנושאי העורף האזרחי. בדיון, בו השתתפו מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, סגן הרמטכ״ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, ראש רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון יורם לרדו, מנכ״ל משרד החינוך מאיר שמעוני וגורמי מקצוע נוספים, דנו הגורמים במאמצים הנעשים כדי לאפשר לחלק מתושבי העוטף במרחב של בין 4-7 ק״מ לחזור לביתם בתחילת שנת 2024, לאחר שיקום היישובים ויצירת התנאים הביטחוניים המתאימים.



שר הביטחון - יואב גלנט
צילום: אלעד מלכה


שר הביטחון עמד על הצורך בהחזרה של מרבית התלמידים לבתי הספר בהתאם להוראות פיקוד העורף:
"כל מי שלא יכול לחזור לביתו ימשיך ויקבל מעטפת מלאה מהממשלה, בגיבוי ובתמיכה מלאה. חשוב מאוד להדגיש – המחויבות שלנו לתושבי הצפון היא בדיוק כמו המחויבות שלנו לתושבי הדרום. אנחנו מחויבים לכולם באופן מלא".
"בקשר לתושבי הדרום, אנחנו פועלים עכשיו על מנת להגיע למצב שבו החל מה-1.1 יוכלו חלק מהישובים לחזור לשגרה בצל המלחמה, במרחב שבין 4 ל-7 ק״מ. אני חושב שלעניין הזה הולכים ומצטברים כל הנתונים הביטחוניים הראויים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן הדגיש השר כי מדינת ישראל מחויבת לאנשי המילואים באשר לפתיחת שנת הלימודים במוסדות להשכלה הגבוהה ולהתנהלות המשק המקומי:
"הנושא המרכזי שמטריד את הציבור, זה נושא החינוך. כאשר התלמידים לא נמצאים בבתי הספר זה משבש את החיים ואת פעילות המשק. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאפשר חזרה של תלמידים לבתי הספר, זה הולך ומשתפר בכל רחבי הארץ. אני פונה לגורמים שעוסקים בהשכלה הגבוהה ואומר: יש לנו עשרות אלפי אנשי מילואים שנמצאים בחזית, אתם חייבים להתחשב בהם בשנת הלימודים הקרובה ולקחת בחשבון ששלחנו אותם לחזית והמדינה, כולל מערכת ההשכלה הגבוהה, צריכה לגבות אותם". המשק צריך להמשיך לנוע. קנו בחנויות בארץ, כחול לבן, זה מניע את גלגלי המשק וחשוב לכולנו״

צפו בדבריו של שר הביטחון:

צילום: שחר יורמן

Back to top button