חדשות הארץמבזקים

מבייש: קפטן נבחרת הנוער של ישראל ייצג את נבחרת פלסטין

נבחרת פלסטין שיחקה היום (חמישי) במשחק מוקדמות המונדיאל של יבשת אסיה, אבל השחקן שסביבו התחוללה סערה הוא ללא ספק קפטן נבחרת הנוער של ישראל לשעבר ושחקן מכבי חיפה – עטאא ג'אבר.

הוא ערך את הופעת הבכורה שלו במכבי חיפה ואפילו הצליח לבשל שער, אבל בעיקר בלט בקבוצת הנוער של חיפה. זמן קצר לאחר מכן הוא קיבל זימון לנבחרת הנוער של ישראל עד גיל 19 ובשנת 2015 אף מונה לקפטן הנבחרת הצעירה עד גיל 21 ואף ערב שמונה הופכות וכבש שני שרים.

אבל הערב עטאא' שמשחק כיום נטפצ' באקו הגרוזינית, ערך את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת פלסטין. במשחק ששוחק נגד נבחרת לבנון אף נערכה דקת דומייה לתושבי עזה, ובשל כך גם הגיעו תגובות גינוי מקיר לקיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עטאא' ג'אבר - נבחרת הצעירה
צילום: אתר רשמי ההתאחדות הישראלית לכדורגל

בהתחלה היה זה פעיל הרשת החברתית יוסף חדאד שקרא לשלול את האזרחות של עטאא', זמן קצר לאחר מכן הגיעה גם הודעת גינוי של מועדון הכדורגל מ.ס אשדוד בה שיחק בשנת 2021.

יוסף חדאד כתב: "עטאא ג'אבר מי שהיה רק לפני כמה שנים קפטן הנבחרת הצעירה של ישראל, שיחק היום במדי נבחרת פלסטין במשחק סולידריות עם עזה כשהוא עומד דקת דומייה על כל המחבלים של חמאס ושר את ההמנון הפלסטיני. ולמה זה אמור לעניין אתכם? כי עדיין יש לו תעודת זהות ישראלית! ביזיון… תשללו לו את האזרחות!!!"

ממועדון הספורט אשדוד נמסר כי "מועדון ספורט אשדוד בוש ונכלם שהשחקן עטאא ג'אבר היה בעבר חלק מהמועדון (אמנם זמן קצר, אך היה). השתתפותו של השחקן בנבחרת פלסטין, בפרט לאור הטבח ב-7 באוקטובר ובזמן שאזרחי ישראל תחת לחימה, הינה בהגדרת בגידה. מי שרוצה לייצג את "פלסטין" שיתכבד להיות תושב בפלסטין. עטאא אינו ראוי להיות אזרח מדינת ישראל! אנו פונים לשר הפנים מר משה ארבל לשקול את שלילת אזרחותו של עטאא ג'אבר."

."

Back to top button